2.9

Sweet Dreams

En film om countrysångerskan Patsy Clines liv. Patsy Clines växte upp under fattiga förhållanden och försökte slå igenom som sångerskan medan hon kämpade med att överleva i ett äktenskap med en brutal alkoholist.

Originaltitel Sweet Dreams
Regissör Karel Reisz
Manus Robert Getchell
Genre Drama, Musikal, 80-tal, Biografi
Skådespelare Jessica Lange, Ed Harris, John Goodman, Ann Wedgeworth, Terri Gardner, David Clennon, James Staley

Paramis
2016-03-17
Jessica Lange förtjänade sin nominering. I övrigt har man sett det många gånger förr.
jonbo
2014-04-03
Skådespelet är det bästa, för i övrigt följer filmen den givna mallen i denna genre utan att egentligen tillföra något eget. Enkelt sagt är Patsy Clines öde inte så värt en egen film, förutom för de inbitna fansen.
LuxLisbon2
2012-02-24
Innehåller 4 av mina 20 favoritteman: cowboys (nära nog), slampor (charlie dick), glamour samt musiker. Så fort filmen är slut blir man sugen på att lyssna mer på Patsy Cline, festa på en honky tonk och skaffa kläder med fransar! Filmen bjuder på mörker, och Jessica Lange kan man inte klaga på, men ändå saknar den något.
dasedge
2008-01-08
Helt okey film som har några väldigt bra scener men inte riktigt lyckas få allt till en helhet. Det är musiken, Harris och Lange som i mycket gör denna film. Känns som man kunde gjort denna film rejält bättre om tex tittar hur bra Walk the Line blev. Filmen är nog endast för Patsy Cline fans.
monsterpop
2006-09-08
i hear you're in a band now, with patsy cline. i'm gonna think about you all the time, and make you mine.
CinemaniaC
2004-07-14
Starka rollprestationer av Lange och Harris.