2.7

Sweet Dreams

De bästa vännerna Marie och Sophie är på en resa runt världen när de kommer till norra Skottland. Efter en blöt natt blir de av med alla sina pengar. När de står där lamslagna och helt utan pengar övertalar den ambitiösa Sophie vännen Marie att ta ett lukrativt jobb som surrogatmamma. Några månader senare är Marie ensam, höggravid och livet har tagit en dramatisk vändning.

Originaltitel Skagerrak
Regissör Søren Kragh-Jacobsen
Manus Søren Kragh-Jacobsen, Anders Thomas Jensen
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Iben Hjejle, Gary Lewis, Ewen Bremner, Martin Henderson, Bronagh Gallagher, Simon McBurney, Helen Baxendale, James Cosmo, Scott Handy

2019-02-10
Såg denna på TV för en massa år sen och då tyckte jag den var bra.
NinaNinx
2011-08-18
Oväntat rolig på oväntat sätt ! Nice surprise, vet fortfarande inte varför jag skrattade så mycket men det gjorde jag.
sarkisdemade
2009-10-22
Överraskande bra film.
HerrArne
2007-12-02
Sväljer man den osannolika intrigen får man "a dramatic fairy-tale" - gott nog.
Mikala
2007-06-30
Den här filmen växer för varje gång man ser den. Iben gör en helt fantastisk prestation och hennes vänskapskemi med Bronagh är något utöver det vanliga. Mitt tips är att se den två gånger och att den andra gången ha ljudet inställt på kommentarer från Søren och Iben
precineadd
2007-05-28
Har sin charm. Men som film misslyckat, och rätt gravt.
Portugallien
2007-05-16
Sämre än väntat :-(
MoonieZ
2007-04-27
Partyyyy...
2004-10-31
Pendlar mellan tvåa och trea. På plussidan hittar vi skådespelarna Hjejle, Gallagher och Lewis, samt den typiska danska stämningen underbart uppblandad med det urbrittiska. På minussidan hittar vi den onödiga och pinsamma humorn, samt den bleka storyn.
Liamg
2004-10-24
Som vanligt när danskarna gör film så är det bra klass på det hela. En feel-good rulle som ger en flera tillfällen att skratta!