2.1

Svengali

Svengali är en berättelse om Dixie - en småstadskille med stora drömmar - som lämnar en dunkel liten walesisk gruvstad för ett ljust och glammigt London. Han är fast besluten att bli manager åt världens bästa band.

Originaltitel Svengali
Regissör John Hardwick
Manus Jonny Owen
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Jonny Owen, Vicky McClure, Maxine Peake, Martin Freeman, Roger Evans, Michael Socha, Dylan Edwards, Joel Fry, Matt Berry, Natasha O'Keeffe, Morwenna Banks, Michael Smiley, Jessica Ellerby, Joanna Pickering, Zara Symes

idaho1981
2014-11-15
Stark 2:a pga skådespeleriet, idéen och slutet. Men den känns hafsig och hoppig, det händer saker som man inte har fått eller får förklarat, så man känner sig lite snuvas. Dessutom fördjupas inte karaktärerna… Sköna små biroller för de fantastiska skådisarna Maxine Peake och Martin Freeman.
Jannebanan
2014-10-30
Hysteriskt brittiskt skräp som inte gör någon människa glad,
Asmorod
2014-05-07
Större antiklimax får jag nog leta efter. LÄNGE.
Spidde
2014-05-02
Obegripligt usel katastrof till film. Jag gillar brittisk kultur och brukar kunna ha överseende med en del men det här är bara för fruktansvärt. Vansinnigt att flera hyfsat kända namn medverkar. Undvik den här skiten!
Ehrmann
2014-04-25
Helt okej liten film. Riktigt rolig ibland