Svartskägg - piraten och legenden

Detta är den sanna historien om Edward Teach, mer känd som kapten Svartskägg, den mest välkända och ökända piraten världen över. Älskad av få, hatad av många och fruktad av alla! Hans blodiga korståg av mord, plundring och våldtäkt utmed Amerikas östkust var så grymma att myndigheterna en gång för alla satte stopp för allt sjöröveri.

Originaltitel Blackbeard: Terror at Sea
Alternativ titel Blackbeard, Blackbeard: The Real Pirate Of The Caribbean
Regissör Richard Dale, Tilman Remme
Manus Andrew Bampfield
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare James Purefoy, Jimmy Akingbola, Roger Barclay, Sally Bretton, Antonia Campbell-Hughes, Jack Galloway, James Hillier, John Hug, Simon Kunz, James Marchant, Michael Müller, Mark Noble, Peter Pacey, Rupert Wickham

deafass
2007-12-16
Intresserant film, och man får veta en del om Svartskägg.
Hedde
2007-08-23
Antonia Campbell-Hughes var underbar :] f.ö. en mycket bra pirat-film om man gillar sånna, klart sevärd!
goeran
2007-08-22
En rätt välgjord dramadokumentär. Jag gillade särskilt Mark Noble som Israel Hands.
Novi
2007-08-21
Håller med en tidigare kommentatör; den går absolut inte att jämföra med Pirates of the Carribean. Detta är en dramatiserad dokumentär, inte en Hollywood-blockbuster. De kan inte ses på samma sätt.
tsjuder
2007-08-07
Bra början, tappar närmast intresset under andra halvan. Verkar som att de involverade gjorde det samma.
Dragula
2007-02-16
Den är mysig.
Henke112
2006-12-22
bara ja som tyckte slutet var helt konstigt?
Nathanael
2006-12-07
Bra och välgjord.... Gillar stark dokumäntärfilmer.... som görs som en film...
erikw85
2006-12-03
det är en tvåa. men den är så pass snygg att det lyfter den upp över strecket till en trea. inte som Pirates of the Caribbean men påminner om hornblower serien
Sammy_M
2006-09-19
Långtråkig och kass med nästan allt. Detta går absolut inta att jämföra med Pirates of the Caribbean filmerna. Filmen e inte ilka cool som den ser ut på bilden. Nej det får bli en svag 2:a :(