2.6

Svärmorsdrömmen

Oscar Grubman är en sann renässansman. Han är känslosam och godhjärtad, talar flytande franska, är insatt i den klassiska litteraturen och vet allt han behöver veta om en kvinna bara genom att se på hennes händer. Berättade vi förresten att Oscar är 15 år? När han återvänder från sin privatskola till föräldrarna hemma i New York under Thanksgivinghelgen, har han bara en sak i tankarna: mogna kvinnor i allmänhet och sin stora kärlek i synnerhet – sin styvmor Eve. När den vackra Diane, en drygt 40-årig väninna till hans styvmor, lägger märke till hans passionerade besatthet av äldre kvinnor, börjar problem och pinsamma situationer att staplas på hög för den unge charmören.

Originaltitel Tadpole
Regissör Gary Winick
Manus Heather McGowan, Niels Mueller
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Aaron Stanford, Sigourney Weaver, Bebe Neuwirth, John Ritter, Robert Iler, Kate Mara, Adam LeFevre, Peter Appel, Ron Rifkin, Alicia Van Couvering, Paul Butler, Hope Chernov, John Feltch, Debbon Ayer

RichardEk
2013-07-28
Den är tråkig rakt av, försöker förmedla en lakonisk humor men lyckas inte. Tråkig sensmoral dessutom. Enda lilla behållningen är John Ritters version av en välvillig men ack så dryg New York akademiker.
Paramis
2009-06-06
Tacka vet jag för Bebe Neuwirth.
Jakobi
2005-03-11
Jodå, bra mycket bättre än jag förväntade mej. Smart dialog och fina skådespelarinsatser.
best_jeppe
2004-05-24
Jag tyckte den var helt okej. Den var lagom lång åtminstone.
BomBastic
2004-02-12
Sååååååå dålig
bea
2003-11-24
Trodde man skulle få se en b-ig ameriskansk komedi, som kunde ge ett par skratt för att den va så sjuk/fjollig, men inte, den här filmen är bara långtråkig rakt igenom o allmänt dålig!