2.3

Survivor

Filmen handlar om en anställd på utrikesdepartementet, stationerad i London som har fått uppdraget att förhindra terrorister att ta sig in till USA. När någon försöker sätta dit henne för brott hon inte har begått, måste hon rentvå sitt namn och samtidigt stoppa en stor attack mot Times Square.

Originaltitel Survivor
Regissör James McTeigue
Manus Philip Shelby
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Milla Jovovich, Pierce Brosnan, Dylan McDermott, Angela Bassett, Robert Forster, James D'Arcy, Frances de la Tour, Antonia Thomas, Roger Rees, Corey Johnson, Sean Teale, Rege-Jean Page, Jing Lusi, Benno Fürmann, Genevieve O'Reilly, Sonya Cassidy

2021-01-29
Stabil actionrulle som kanske vunnit på att inte knö in hela storyn så det skulle passa exakt 90 minuter. En del logiska luckor och andra dumheter.
HerrNenne
2020-09-05
Standardaction. Väldigt mycket action och springande, väldigt lite fokus på hur man faktiskt ska stoppa bovarna. Filmen glömmer till och med bort en del av dom. Ingen ambition. Stabilt skådespeleri.
supermancover
2019-01-08
En väldigt b-film i typ allt. Trist och platt.
AckeVa
2017-10-18
En 2:a eller en 3:a det var frågan. Jag satte en 3:a den var helt OK.
Harford
2017-07-09
segt och tråkigt. Konstigt att resultatet blir så dåligt med så många kända skådisar i rollistan. Den här filmen förtjänade ett bättre manus.
2016-05-05
Typisk B-terrorist-thriller.
Djason
2016-03-17
Vass thriller som är riktigt spännande. Milla Jovovich är bra i sin roll och Pierce Brosnan visar att han även kan spela ond på hög nivå. Visst känns filmen orealistisk på alla sätt men den var ändå klart över förväntan.
NoWireHangers
2016-01-20
Standardthriller, varken mer eller mindre. Funkar för stunden.
Halofreak92swe
2015-10-12
Spännande och fartfylld konspirations-rulle som liknar Salt väldigt mycket, dock inte riktigt lika vass. Milla är underbar och Pierce gör sin roll som super-assassin otroligt bra! Det är lite för långdraget hur allt ballar ur, känns lite orealistiskt. Helt ok.
Robkiller
2015-07-02
Thriller med terrorister... lågt tempo, ointressant handling och känns inte som att någon i produktionen bryr sig värst mycket om detta överhuvudtaget... uselt.