2.8

Supernollan

Navin Johnson adopterades som liten av en svart familj. När han blir äldre tar han tjänst på en bensinstation. En dag kommer det in en en kund som har ett litet men irriterande problem. Navin gör en enkel men fungerande uppfinning för att lösa problemet och kunden blir mer än nöjd. Men föga anar Navin att hans enkla uppfinning ska komma att förändra hela hans framtid...

Originaltitel The Jerk
Regissör Carl Reiner
Manus Steve Martin, Carl Gottlieb, Michael Elias
Genre Komedi, 70-tal
Skådespelare Steve Martin, Bernadette Peters, Maurice Evans, M Emmet Walsh, Jackie Mason, Catlin Adams, Bill Macy, Mabel King, Dick O'Neill, Helena Carroll, Richard Ward, Dick Anthony Williams

deswhip
2017-12-31
Fånig dumhumor på hög nivå! Eller hyffsad iaf...
Henkepedia
2017-12-31
Tråkig humor med Steve Martin. Väldigt få gånger ler man
2016-11-21
Det här är tveklöst Steve Martins bästa film!
HerrNenne
2015-03-18
Det var tyvärr inte bra på något sätt förutom att Bernadette Peters var skitsöt.
2014-11-30
Filmen som gjorde Steve Martin till en av de allra största komikerna vid denna tidpunkt. Steve Martin är hur bra som helst och ännu idag så håller denna film riktigt hög klass när det kommer till komik och skratt. Det är imponerande att den inte har åldrats mer med tanke på alla filmer som har gjorts i samma anda sedan dess. 4-
Misslovemovie
2014-11-29
Stundtals är den väldigt roligt, påminner lite om Forrest Gump fast lågbudgetversion.
yrkeschaufföre
2014-11-28
Nästan 10 år sen jag såg den sist. Min trea är alldeles för hög. Några få saker är roliga några idéer är komiska men som film är detta inte bra. Svag, svag tvåa.
Ful_fisk
2014-10-03
Steve Martins genombrott i rollen som en charmigt efterbliven idiot, men när jag ser filmen idag har jag svårt att se det roliga. Några scener är väl kul, men för det mesta är det bara konstigt. Kanske var det lite banbrytande med en sådan här totalflippad film när den var ny, men idag är det uppenbart att antalet roliga skämt är alldeles för lätträknade.
2014-08-24
Nja, första halvtimman plockar hem några skratt och komiska poäng, men sen spårar allt ur väldigt snabbt. Underlig och osammanhängande, känns som den är uppbyggd på olika sketcher och ihopklippt till en långfilm.
ASSFACE
2014-07-13
Helt okej och smårolig den första halvtimmen, därefter kände jag mest "skjut mig".