2.7

Sunshine Boys

De gamla komikerna Willie och Al, mer kända som The Sunshine Boys, har inte jobbat ihop eller umgåtts på elva år. Willies brorson och tillika agent, Ben, ämnar dock återförena de båda för ett uppträdande i TV. Det visar sig dock vara lättare än gjort eftersom de båda konstant retar sig på varandras vanor och ovanor.

Originaltitel The Sunshine Boys
Alternativ titel Muntergökarna
Regissör John Erman
Manus Neil Simon
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Peter Falk, Woody Allen, Sarah Jessica Parker, Michael McKean, Liev Schreiber, Edie Falco

TimBuckley
2009-06-20
(rek 3a) För mig att inte skratta högt eller mysa innerligt i en film med Woody Allen i huvudrollen är smått för att inte säga totalt unikt, men likväl också realiserat i denna torra film, utan starkt manus, med en tydligen alltid lika bespottansvärd Parker. Lite & ta i kanske, men är lite irriterad över att den snott 84 minuter av mitt liv som jag aldrig får tillbaks & då är inte filmens teoretiska duglighet till mycket tröst. En 1 minuters slice var som helst & den ser ut att ha potential, men i sin helhet kändes det bara blekt segt...
Quartz
2007-11-09
rätt ok ändå, men den blir rätt tjatig även om jag faller för det mesta woody slänger ur sig.
fridenpaden
2007-03-19
Bra manus förstås. Men den fungerar inte lika bra som originalfilmen. Ingen kan jämföras med en butter Walter Matthau. Inte ens en duktig Peter Falk. Matthaus "Enter!" är nivåer bättre än Falks.
Fitzcarraldo
2006-10-15
Bättre än Griniga gamla gubbar

2006-07-15
Fantastiskt rolig och charmig film. Mkt underskattad.
shady_slim
2006-04-15
Sämsta jag har sett med Woody. Tråkig och tjatig. Filmen är inte 120 min som det står nedan utan 85 min.
tandersten
2006-01-03
En mkt bra bortglömd Woddy pärla.