3.4

Summerland

Författarinnan Alice är en stark och självständig kvinna under Andra världskriget. Hon är djupt försjunken i sitt arbete men också väldigt ensam, sårad av en kärleksaffär med en kvinna från hennes förflutna. När den livlige unga Frank, en evakuerad pojke från London, hastigt lämnas i hennes vård är hon fast besluten om att bli av med honom. Men hans oskyldighet, mod och nyfikenhet väcker Alices djupt begravda känslor.

Originaltitel Summerland
Regissör Jessica Swale
Manus Jessica Swale
Genre Drama, Romantik, Krig, 2020-talet
Skådespelare Gemma Arterton, Gugu Mbatha-Raw, Penelope Wilton, Tom Courtenay, Amanda Root, Siân Phillips, Dixie Egerickx, Amanda Lawrence, Sally Scott, Jessica Gunning, David Horovitch, Toby Osmond, Joshua Riley, Lucas Bond, Aoibhine McFlynn, Nimmy March, Rakhee Thakrar, Fergal McElherron

KyLLo
2021-09-07
Typisk eftermiddagsmatiné i idyllisk miljö. I grunden övertydlig och förutsägbar, men det finns ju en scen som är kontroversiell. Jag tycker att Dixie Egerickx, som spelade "tjejkompisen", imponerade för sin ålder.