Summer Soldiers

En amerikansk dessertör från Vietnam-kriget gömmer sig i Japan för att slippa kriga mer.

Originaltitel Summer Soldiers
Regissör Hiroshi Teshigahara
Manus John Nathan
Genre 70-tal, Drama
Skådespelare Hisashi Igawa, Takeshi Katô, Tamao Nakamura, Shoichi Ozawa, Kunie Tanaka, Toshiko Kobayashi, Kazuo Kitamura, Hideo Kanze, Keith Sykes, Reisen Lee, Tetsuko Kuroyanagi, Greg Antonacci, Barry Cotton, John Nathan

TheJack
2013-09-28
Det är lite synd att Teshigahara har övergett det fantastiska formspråket ifrån sina tre första filmer för en pseudodokumentärig approach, men å andra sidan är det också rimligt eftersom det här är en betydligt mer jordnära utforskning av hans återkommande teman identitet och alienation. Visserligen inte i närheten av lika fantastisk som hans tidigare filmer, men fortfarande mångbottnad och intelligent och jag gillar hur filmen bara driver omkring.
MilkMonkey
2007-04-07
gillade den skarpt . . kul med de svenska inslagen
Blärkan
2005-02-04
Liknar inte någonting jag har sett tidigare av Teshigahara, mestadels pga Kobo Abês frånvaro. Sen är den inte alls lika visuellt slående som hans svartvita klassiker. Når inte riktigt upp till en fyra, men det är absolut en sevärd film om man vill se nåt lite annorlunda och tänkvärt.