2.6

Summer School

En gymnasielärare har stora planer för sommaren men måste ge upp dem för att undervisa ett gäng skolkande och misskötande studenter.

Originaltitel Summer School
Regissör Carl Reiner
Manus Jeff Franklin
Genre Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare Mark Harmon, Kirstie Alley, Robin Thomas, Patrick Labyorteaux, Courtney Thorne-Smith, Dean Cameron, Gary Riley, Kelly Jo Minter, Ken Olandt, Shawnee Smith, Richard Steven Horvitz, Fabiana Udenio, Francis X McCarthy, Tom Troupe, Lucy Lee Flippin, Amy Stoch, Beau Starr, Laura Waterbury

ItalyErik
2022-06-18
Knappast intellektuellt utmanande, men en typisk amerikansk 80-talskomedi så god som någon. Har hjärtat på rätt ställe!
Dele
2021-05-04
En typisk komedi i skolmiljö från 80-talet med inget annat syfte än att hålla ruljangsen igång. Dumt och stereotypt men också med ett gott hjärta.
Dutch
2014-04-20
Trist
CinemaniaC
2012-02-18
Skön eskapism från det nostalgiska 80-talet. Samt trevliga goreeffekter och mucho charm.
ziferN
2012-02-17
Mysig, smårolig, underhållande och helt klart skön 80-talare med en underbart härlig story. Filmen lyckades att underhålla mig för stunden så det ska den ha credd för och filmen bjuder på ett leende igenom hela filmen vilket är underbart. Det vore kul om det fanns många mer liknande lärare som är helt sköna och som tror på eleverna, det skulle faktiskt underlätta undervisningen. Helt ok tidsfördriv!
Floop
2008-06-17
Vad annorlunda Gibbs från NCIS var på 80-talet. Hawaiiskjortor och hela kittet!
DannyZuco
2007-08-13
En rolig film som jag tycker var riktigt bra när jag var yngre
Fläskkäft
2007-07-15
Börjar tråkigt och det dröjer en timme innan filmen blir intressant, eller ja, så intressant som det kan bli. Det finns en del poänger och som sagt sista halvtimmen räddar den från en etta.
juaern
2007-02-04
Bra 80-tals film! Måste köpa den och se om den. Vet ngn om den finns som region 2?
Bomkia
2006-08-12
Lite väl stereotypisk amerikansk tonårskomedi. Lite mer naket och lite mer vågat så kanske hade den fått högre betyg. 2a.