Suicide Kings

Ett gäng unga rika killar kidnappar en maffialedare för att få pengar till att betala lösensumman för en en av killarnas syster, som även hon har blivit kidnappad. Det hela spårar ur.

Originaltitel Suicide Kings
Regissör Peter O'Fallon
Manus Josh McKinney, Wayne Allan Rice, Gina Goldman
Genre Drama, Komedi, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Christopher Walken, Denis Leary, Nina Siemaszko, Sean Patrick Flanery, Henry Thomas, Jay Mohr, Jeremy Sisto, Brad Garrett, Cliff De Young, Frank Medrano, Johnny Galecki, Louis Lombardi, Laura Harris, Laura San Giacomo, Barry Del Sherman, Lenny Citrano

2017-09-26
Sanslöst jävla skräp. Känns verkligen som filmen vill vara cool och egen. En 90tals piss rulle som alla klarar sig vara utan. Ett enda långt sömn medel. Stackars Walken gör väl sitt bästa i sin stol men även hann borde lidigt satan av detta dravel.
DrJW
2016-01-16
Börjar som en dum komedi, men blir faktiskt intressant efter första halvan av filmen fram till slutet. En svag 3:a.
CinemaStrange
2015-09-15
var intressant i början men tappa greppet efter ett tag och filmen förlora helt min fokus.
2014-11-15
Mycket snyggt berättad och delvis brutalt rolig thriller. Filmen är full av skådespelare som jag verkligen gillar. Vad sägs om Chrisopher Walken i rollen som iskall maffioso, Denis Leary i rollen som en kallhammrad hitman och Sean Patrick Flanery, Jay Mohr och Henry Thomas i rollerna som spolierade och desperata rikemansbarn. Alla utmärkta! 3+
2014-08-09
När filmer säger sig likna Pulp Fiction och Reservoir Dogs ska man dra öronen till sig - och vara skeptisk. Denna kidnappningsthriller/drama/action har dåligt flyt och hade antagligen ej ens sett bra ut på pappret om inte Walken varit aktuell i huvudrollen, men inte ens han glänser något vidare. Finns en del bra scener, men överlag småtrist och rörigt.
Ozzybloke
2010-04-30
En klass för sig.
haraldoslav
2010-03-12
Inte ens utmärkte Mr Walken kan lyfta den här standard thrillern. Har man inte bättre grundaterial att jobba med blir det svårt. Filmen är dock inte helt under isen utan har ett visst underhållningsvärde även om det är lågt.
setterwall
2010-01-03
Gillar hela uppläget väldigt mkt.. Nu var det ett par år sedan jag såg den så kanske har betyget ändrats. men jag gillade den väldigt mkt då så det får bli en fyra iaf.
Christofer
2009-12-30
Bättre än väntat. Walken var lika skön som vanligt som mafioso. Humorn funkade rätt bra och avvägningen mellan humor och action var hyggligt balanserad.
Ibanez
2009-09-03
Fan vad jag garvade, sjukt kul film.