2.7

Stulen skönhet

Efter att hennes mor tagit livet av sig beger sig 19-åriga Lucy Harmon till Italien för att bli avmålad men också för att träffa den unge pojken hon träffade fyra år tidigare när hon var där.

Originaltitel Stealing Beauty
Regissör Bernardo Bertolucci
Manus Susan Minot, Bernardo Bertolucci
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Liv Tyler, Jeremy Irons, Sinéad Cusack, Donal McCann, Jean Marais, Rachel Weisz, Roberto Zibetti, DW Moffett, Carlo Cecchi, Joseph Fiennes, Rebecca Valpy, Jason Flemyng, Anna Maria Gherardi, Ignazio Oliva, Stefania Sandrelli, Francesco Siciliano

Starkbröl
2022-07-26
Teatraliskt, smutsigt skräp. Ska väl föreställa "mänskligt, ångande, mustigt, härligt" men nej, fy fan. Fejkat och snaskigt. Fast bättre än Dreamers och Liv Tyler är bra.
2020-06-10
Bertolucci är verkligen en sopa på att skriva dialog och karaktärer och hans poänger tilltalar mig verkligen inte alls. Hade jag inte sett denna filmen genom en lins av att det är en Bertolucci-film hade den kanske kunnat sträcka sig till en svag tvåa, men gamla gubbar som skildrar nakna tonåringar är tröttsamt.
RustyFilm
2016-12-08
Sensuellt och med härliga Italienska vyer blir det här sevärt. Detta trots att den dunkla handlingen gör det en smula tråkigt, men fägringen och prakten hjälper upp helheten.
auragolf
2013-09-08
Ett smärre misslyckande av Bertolucci. Trots ett visuellt vackert yttre är filmen tom på innehåll och lyckas inte engagera. Men inte upplevde jag filmtittandet som något olidligt...
JimCarrey
2013-01-27
Mycket njutbar film om än inte nån av Bertoluccis bättre. Väldigt roligt att få ta del av Liv Tylers båda tuttar. Äckelgubben Bernard hade väl inte många händer på kameran under inspelningen av slutscenen kan jag tänka, fy fan
yrkeschaufföre
2013-01-08
Jag är besviken trots att jag inte hade väntat mig något, jag tycker att den har ett stapplande manus och försöker dölja det genom att chockera med naket! En stark etta går jag med på för tillfället - om jag någonsin ser om den kanske den kan få ett högre betyg.
underachievers
2009-10-26
jag fastnade helt för Tylers rollfigur, hon är verkligen grym på att spela mystisk och förförisk på ett äkta vis. Miljöerna är också underbara, italiensk landsbygd och sommar, ah. Jag älskar denna.
Skea
2009-09-06
En helt okej film.
tesseje
2009-06-10
jag gillar stämningen
crawshell
2009-03-20
såg om den efter att ha skyggat i flera år, tyckte först den var lite vääl gubbsjuk och tacky, men måste säga att den iaf har något visst, och hurra för inventiva filmer! även om det inventiva rör sig om rödvinsrapar från dammiga medelklassvulgosällskap pa italienska landsbygden som gemensamt försöker deflorera en ung flicka. man kan också glömma allt det och se det som en livsälskande och härligt spekulativ film om ett medelklassällskap med nojor som alla andra, som ändå vill väl, och en ung kvinnas väg till sig själv. men den dammiga rapskänslan försvinner inte. inte så ofta man får se såna filmer!