2.3

Studio Sex

En strippa på klubben Studio Sex blir mördad. En politisk skandal tar fart när handelsministern visar sig ha varit på klubben. Han avgår - men bara för att dölja en ännu större hemlighet. Baserad på romanen "Studio sex" av Liza Marklund från år 1999.

Originaltitel Studio Sex
Alternativ titel Annika Bengtzon: Studio sex, Studio 6
Regissör Agneta Fagerström-Olsson
Manus Antonia Pyk
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Malin Crépin, Björn Kjellman, Leif Andrée, Kajsa Ernst, Erik Johansson (II), Felix Engström, Richard Ulfsäter, Leonard Terfelt, Anders Ahlbom, Johannes Albin Alfvén, Anna Azcarate, Ana Gil De Melo Nascimento, Mats Blomgren, Madeleine Martin (II), Anna-Lena Hemström

2021-10-06
Den här är ju rätt bra faktiskt.
2018-01-23
Alla dom här filmerna är totalt värdelösa...
Rele
2015-12-20
En bra Annika Bengtzon film. Några duktiga skådespelare, speciellt Malin i huvudrollen. Jag ger en trea.
Djason
2014-03-17
Den bästa av de tre Annika Bengtzonfilmer jag sett hittills med Malin Crépin i huvudrollen. Denna film är ju absolut inget mästerverk men handlingen är ok och absolut inte lika trist som Nobels testamente eller Prime time.
Jennyshima
2013-09-30
Duktiga Malin Crepin får ta över rollen som Annika Bengtzon vilket hon gör bra, även de andra skådespelarna är bra men det är synd att de måste kämpa med ett hopplöst manus. Boken som filmen bygger är inte heller den en av Marklunds bästa men skådespelarna gör vad de kan.
RichardEk
2013-06-29
Ännu en vanlig dag i den svenska kriminalfilmindustrin, en ganska dyster och förglömlig dag. Det görs för många filmer om brott i Sverige och de görs lite som på löpande band. Därmed verkar det som att man inte hinner med att skapa nyanserade rollfigurer utan handlingen centreras istället kring stereotyper - den grävande journalisten som fattar samband snabbare än den sammanlagda poliskåren, den försmäktade äkta hälften, den psykopatiska skurken, och så vidare. Allt inramat i genomskinlig produktplacering - namnet på en viss hyrbildskedja, en viss ringsignal etc. Du har garanterat sett detta förut, och lär ha svårt att undvika att se det igen.
Gigi1943
2013-06-27
oj så snäll jag är idag (kanske för att jag lyckats eliminera 78 mördarsniglar i trädgården!, det är en SVAG trea men nu börjar man tycka att Malin C verkligen ÄR Annika B. Man vänjer sig tydligen.
mammene
2013-03-23
Det känns som jag vill gilla det här mer än jag gör. Handlingen var väl rätt ok, förutom att Annika Bengtzon är ganska ologisk och blir en aning patetisk i sina försök att både vara ängel och bödel. Sedan är det lite tröttsamt att hon alltid ska ligga före polisen och att det syns lång väg vem som är "the bad guy". Dessutom tycker jag inte Malin Crepin lyckas fylla sin roll, man blir besvärad av att se henne. Trots det så fortsätter jag att kolla så något underhållningsvärde har det väl.
StureStenhög
2013-03-23
Väldigt trötta och fåniga filmer det här. Man har ju sannerligen inte sparat på krutet när man har skapat Annika Bengtzon som karaktär, och här ska kakan både ätas och behållas. Hon får visa upp vilken hög moral hon har som journalist, men det hindrar henne fortfarande inte från att göra ett bättre jobb än sina omoraliska kollegor, istället gör hon t.o.m. ett bättre jobb än polisen. Alla som inte vill samarbeta med henne utmålas dessutom som fega och tjurskalliga, att de har mage att vägra prata med denna godhetens journalist! Nyanser finns det helt enkelt inte plats för. Allt detta blir också värre av att Malin Crepin inte klarar av att sälja in den här rollen, hon framstår som väldigt vardaglig, och inte alls som den övermänniska som manuset utmålar henne som. Jag kan dock inte förneka att jag nästan alltid finner sådana här filmer underhållande, och kriminalstoryn är väl trots allt inte sämre än vad den här genren brukar erbjuda
Hysteria
2013-02-05
Jag tycker dessa filmer är kanon!