2.4

Stridsvagnen

När tonårige Billy blir oskyldigt anklagad för ett brott och satt i fängelse, blir hans pappa Zack ursinnig. Zack är yrkesmilitär och beslutar sig för att rädda sonen ur fängelset med hjälp av sin egen stridsvagn.

Originaltitel Tank
Regissör Marvin J Chomsky
Manus Dan Gordon (III)
Genre Drama, Komedi, Action, 80-tal
Skådespelare C Thomas Howell, James Garner, G D Spradlin, Shirley Jones, James Cromwell, Dorian Harewood, Mark Herrier, Sandy Ward, Jenilee Harrison, John Hancock, Guy Boyd

Johan_G
2015-01-06
Underhållande, Hatet mot hillbillys ökar ju dock efter denna rulle ;)
2013-12-25
Om man tar den för vad den är har man åtm en underhållande stund framför sig. En överdos helamerikansk idealism alá Reagan med allt vad det för med sig. Sheriffen är ett ett svin av rang.

2010-05-13
Cool film. James Garner är cool.
NEDERVETIL
2007-08-12
En gammal rulle som hade sina stunder speciellt på 80 talet... " Shit rolles downhill "
Bomkia
2007-04-06
Visst är det löjligt och förutsägbart, men samtidigt väldigt underhållande. Roligt också att se en "ung" James Cromwell. 3a.
PhoenixRising
2006-05-16
Snacka om nåt att hota med i sandlådan "min farsa har en egen stridsvagn".
Tabac
2004-12-18
Gillade den också när jag var lite som andra här. Nu är den väl en skvätt underhållande så det blir en trea.
Kudden
2004-03-04
Nä, fy fan. Vapenfetischism.
Berkan
2003-08-12
Tyckte också den var suverän när jag var mindre, men jag sätter betyg på såna här filmer med 50-50 på hur jag tyckte då och vad jag tycker nu.
figgelito
2002-12-30
håller med! mitt betyg av samma anledning!