3.4

Storstadsdjungel

En cynisk sportjournalist blir pressagent för en boxare och upptäcker hur boxarna manipuleras av sina okänsliga managers. Humphrey Bogarts sista film.

Originaltitel The Harder They Fall
Regissör Mark Robson
Manus Philip Yordan, Budd Schulberg
Genre Thriller, Film-Noir, Drama, 50-tal
Skådespelare Humphrey Bogart, Rod Steiger, Jan Sterling, Mike Lane, Max Baer, Edward Andrews

Tonti
2019-10-21
Kanske lite förutsägbar, men väl så sevärd ändå med en Bogey i moraliskt moras men med ett gnagande samvete, och en Steiger som definitivt inte har några betänkligheter. Blev lite intresserad av boxning, vilket höll i sig i ungefär tjugo minuter efter filmens slut.
2017-04-28
Bra film som verkligen har sina starka sidor men känns lite för simpel och blir utdragen på sina ställen. Slutet känns dessutom lite för tomt och enkelt. Men väldigt bra film iaf.
Ojhda
2014-05-05
Den sista filmen av den legendariska Bogart, en utav de absolut bästa! Stabil film, når precis upp till fyran pga Bogarts fantastiska skådespeleri! Vilken närvaro
Berniey
2013-01-16
Humphrey Bogart är utmärkt i denna film, spännande och intressant kunde varit bättre men agerandet är lite överdrivet vissa stunder!
johnaleks
2012-09-18
segt, hade säkert varit bättre om man varit lite sportintresserad
Werkaster
2012-07-15
Denna film står och faller med Bogart tycker jag. Filmen är inte intressant eller spännande, allt som händer är för uppenbart. Om man vill veta hur "boxare manipuleras av managers" och inte är 10 år gammal finns det bättre filmer att se. Bogart levererar dock, och det gör att jag nästan gav den en 3:a, men nej, filmen förtjänar inte mer än 2, den är för icke-subtil och icke-autentisk.
foppa99
2012-06-25
Bogart e suverän
Rune2000
2010-11-07
En mycket bra rulle med där Humphrey Bogart gör en av sina bästa insatser. Det säger jag inte bara för att det var hans sista film!
Rele
2010-10-26
En lysande Humphrey Bogart och han höjer betyget till en fyra. Med bättre manus skulle jag gett en femma.
HerrFågelsaft
2010-10-24
Vacklar mellan 3 och 4. Stilbildande och dialogdrivet boxningsdrama med en återhållsam Bogart som brottas med etiska dilemman. Även Steiger spelar bra, men yvigare än Bogart. Tyvärr är boxningssekvenserna värdelösa.