Storslam i Las Vegas

Danny Ocean samlar ihop en grupp av andra världskriget-veteraner för den ultimata kuppen i Las Vegas. Tillsammans ska de elva kumpanerna slå till mot fem olika kasinon under nyårsaftons natt.

Originaltitel Ocean's Eleven
Alternativ titel Ocean's 11
Regissör Lewis Milestone
Manus Harry Brown, Charles Lederer
Genre Komedi, Kriminalare, 60-tal
Skådespelare Frank Sinatra, Dean Martin, Sammy Davis Jr, Peter Lawford, Angie Dickinson, Richard Conte, Cesar Romero, Patrice Wymore, Joey Bishop, Akim Tamiroff, Henry Silva, Ilka Chase, Buddy Lester, Richard Benedict, Jean Willes, Norman Fell, Clem Harvey, Hank Henry

2022-03-10
Kul upplägg, men utfört lite blandat. Första timmen är ju rätt tråkig, även om det finns några fina sångnummer. Det känns som att de missar att etablera alla karaktärer, och man blir mest virrig, och humorn går sådär också. När själva kuppen kommer på bordet blir det betydligt bättre! Fint slut på det, också. Men överlag saknas tempo och styrka i berättandet av vad som borde bli en ganska underhållande historia. Om man ska jämföra med nyinspelningen är de förvånansvärt nära varandra i kvalitet, då båda är mediokra bagateller som går att se på men lämnar väldigt lite intryck. Filmen är hyfsad till slut, men det är ingen jättestark trea. Hoppades på mer.
myslas
2020-05-04
Första halvan är dötrist. Andra halvan lite bättre men ändå långt ifrån Soderberghs remake. Svag tvåa.
Engravadlax
2018-08-30
Ingen är bra, men herregud vad Akim Tamiroff är usel.
Metheuz
2018-03-27
Känns som en oändligt lång och ointressant uppbyggnad till det uddlösa rånet som sker mot slutet. Okarismatiska/dåliga skådespelare också. Jag är inget jättefan av remaken men den är avsevärt mycket bättre i mina ögon iaf.
idd
2017-10-01
Hoppsan, lika kass som remaken!
Afflicter
2017-04-17
Den stundtals rappa dialogen mellan Rat Pack-stjärnorna är trevlig, men handlingsmässigt försöker man komma undan med en fis i mörker. Stölden är inte direkt spännande och tredje akten är papperstunn.
dafreakish
2017-04-17
Vissa filmer åldras sämre än andra. Det här känns förlegat, sexistiskt och lite fånigt. Sinatra och grabbarna har ju rätt ordentligt med charm och utstrålning men många av dem är inga vidare skådespelare. Ofta ger det ju inget att göra en remake men den här gången slog den originalet, ett original som knappast var särskilt bra då heller.
wasteoftime
2017-04-15
Nja, detta var en rätt stor besvikelse. Eller ja, jag kan väl inte säga att jag hade några skyhöga förväntningar, men det enda jag tyckte var riktigt bra med den här var låtarna, och jag gillar nästan aldrig oprovocerade sångnummer i film. Trist, långrandigt, ointressant och ja, ganska dåligt. Ingen superkalkon för all del, men 1,2 på SH-skalan blir det.
#54
2015-01-06
Lämnar inga större intryck efter sig.
Gigi1943
2014-02-26
Inte att blandas ihop med Oceans Eleven ...! Rat Pack är ju kuliga grabbar (bara man slapp deras "skönsång" ...) och den här var så humla seg, jag fattade nästan NOLL, kan ha berott på att det saknades textning (IGEN, det är 4e filmen på 2 veckor!) men så kom några minuter och så försvann det igen, men mot slutet begrep jag vad det handlae om och att xet var fem casinon som var inblandade - det fattade jag inte!. Slutet var nog det bästa man kan tänka sig ... he he he.