2.1

Stolen

Mästertjuven Will Montgomery har precis avtjänat ett tioårigt fängelsestraff när han blir kontaktad av sin före detta partner Jonah. Jonah har kidnappat Wills dotter och håller henne fången i bagageutrymmet på en kapad taxi och kommer endast att släppa henne när Will avslöjar var han gömt pengarna från deras senaste stöt.

Originaltitel Stolen
Regissör Simon West
Manus David Guggenheim
Genre Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Malin Åkerman, Josh Lucas, Danny Huston, Mark Valley, Sami Gayle, M C Gainey, Marcus Lyle Brown

Sir_Lord
2015-03-28
Nic Cages version av Taken är väl en lämplig kort beskrivning. Herr cage släpper ju filmer som aldrig förr o även om många är dåliga så släpps det emellanåt de som kan vara sevärda. Här är skurken lite för derpig men i övrigt så funkar den här filmen rätt bra
Grillo
2015-02-06
Bra underhållning för det mesta men inte mer än så. Rätt uppenbar ripoff av Taken, så uppenbart att det blir löjligt... Ändå kul tidsfördriv.
Runlibr
2015-01-22
Kul, bra tempo, lagom lång!
2015-01-18
Herrejisses så dumt. Slipper ettan tack vare tempot, samt ett litet plus för Nics repliker på svenska. Men vad det var för stol som filmen handlade om fattade jag aldrig. (4+/15)
2015-01-17
Detta är en Nic Cage-rulle som inte är värd att spendera tid på. Det är ingen kalkon till film för kompetenta människor är inblandade men tyvärr finns det inte en historia av större värde. Väldigt ooriginellt, ointressant och blekt. Medioker är väl bästa omdömet för en film som detta. Jag har dock inte gett upp hoppet om Nic Cage och ser fram emot "National Treasure 3" dvs. om den får se dagens ljus.
petson81
2015-01-12
Helt enkelt ganska dålig, knappt värd att se
HippiePatrik
2014-12-16
Svensk scenen var bäst! "du pratar svenska, något måste ha hänt" Men överlag en bra thriller! Har allt!
Rele
2014-07-07
En bitvis bra film. Jag ger en stark tvåa.
precious_death
2014-07-06
Cage gör bättre ifrån sig än på länge. Dock är resten, framför allt upplösningen "bossfighten" helt värdelös och drar ner betyget till en platt liten 2a.
theFeber
2013-12-16
Stackars Cage. När han lyckas göra en roll okej, så är resten av filmen helt värdelös! Känns som att filmproducenterna försöker korsa Taken, Jagad, The Call och Parker, dvs arg snubbe skall hämnas på sina tidigare kumpaner som kidnappat hans dotter som får tillbringa hela filmen i bagaget på en bil..... Det är så mycket överspel, framförallt av Josh Lucas, så man börjar fundera på om regissören driver med oss tittare. Karaktärerna är otroligt korkade, framförallt poliserna. Skönt att man inte sexualiserade Malins karaktär, men å andra sidan hade hon ingen funktion utan kändes mest ditkvoterad. Pinsamt. Någon måste ju ge Cage ett bra manus! Snubben har ju för fasen vunnit Oscar!