2.5

Stockholm Marathon

En välbärgad affärsman hittas brutalt mördad i sitt hem. Kommissarie Beck och hans mannar blir inkopplade på fallet och spåren leder så småningom till en händelse tio år tidigare. De anar vem mördaren är och att han kommer att slå till igen. Mitt under Stockholm Marathon.

Originaltitel Stockholm Marathon
Alternativ titel Beck - Stockholm Marathon
Regissör Peter Keglevic
Manus Beate Langmaack, Rainer Berg
Genre Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Rolf Lassgård, Kjell Bergqvist, Gösta Ekman, Niklas Hjulström, Mats Huddén, Corinna Harfouch, Thomas Anders, Jonas Falk, Anna Godenius, Kjell Lennartsson, Örjan Ramberg, Mona Andersson, Mona Seilitz

Zingostar
2021-11-23
Jämfört med flertalet av de moderna Beckfilmerna är denna helt genialisk. En otäck och spännande stämning rakt igenom. Rekommenderas
dudson
2021-09-30
Jävligt tät/intensiv. Som är helt klart den bästa av Ekmans Beck rullar rakt av!/ Knappt en död sekund här inte. Är något med den obehagliga känslan av denna, + den olustiga totalt tysta mördaren som gör denna uppsättning riktigt satans sevärd! Sen extra coolhets faktor till Örjan-Ramberg Xtremt sliskiga promotor roll/ & Ypislon. lol) Only back in the days...%%))
2021-06-10
Så jäkla tråkig film...
Nalleman
2018-07-21
Skådespelarna ger betyget tre. Filmen som sådan är ingen direkt höjdare.
andmoreagain
2016-07-24
Den genomgående känslan är att dessa Beck-filmer med Ekman kunde ha gjorts så mycket bättre. Den tyska inblandningen märks väldigt väl i denna film vilket inte bidrar till något positivt. En trea kanske är för högt men jag vill så gärna gilla det här.
Astrojacob
2016-02-13
Värdig avslutning för en utmärkt Ekman som Beck. Underbara sidekicks i "Wallander"-Rolf o onelinern Kjelle. Svag men ändå Fyra, mkt springande...
Raimo_1985
2015-07-09
Riktigt bra denna kanske fjärde gång jag ser den, och den har många komiska inslag mitt i allt det faktiskt ganska otäcka. Och icke att förglömma, skådis-ensemblen Ekman-Lassgård-Bergqvist-Hjulström är enastående. De dubbade tyskarna är inte enastående. Synd på en dryg komisk karaktär som Ypsilon. Haha! Ypsilon. Någon som läst Terroristerna och har den här filmen nånting med boken att göra, för övrigt? Ska läsa den snart.
Taandborste
2015-01-17
Känns ganska fånig...
2014-11-08
Ska man klaga på någon film i denna Beckserie med Gösta Ekman så är det denna med dubbade tyska till svenska och lite luckor här och var men det är fortfarande en godkänd film. 2+
RockSnack
2014-07-19
Nja, det händer inte så mycket. Filmen kommer igång först när det är 25-30 minuter kvar av filmen. Att de dubbade skådespelarna har en så framträdande roll gör inte saken bättre. Okej film, men helt klart den sämsta i serien och med en handling som innefattar "krypskytt" och "Stockholm Marathon" så borde den varit bättre.