Step Up 2 the Streets

Rebelliska street-dansaren Andie börjar på en ny skola vilket innebär problem med hennes gamla crew. Hon och skolans popularaste kille Chase bestämmer sig för att starta ett eget crew med skolans mer anonyma dansare.

Originaltitel Step Up 2: The Streets
Regissör Jon M Chu
Manus Toni Ann Johnson, Karen Barna
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Briana Evigan, Robert Hoffman, Adam G Sevani, Cassie Ventura, Danielle Polanco, Christopher Scott, Mari Koda, Janelle Cambridge, Luis Rosado, Harry Shum Jr, LaJon Dantzler, Telisha Shaw, Black Thomas, Channing Tatum, Will Kemp, Sonja Sohn, Kmel Howell

DOKAN
2023-12-14
Kanske inte världens mest betydelsefulla film men den är lite smågullig med suveräna sprattlande dansscener och en sexig&kul Sevani som tönten Moose.
amam
2015-03-28
Briana Evigan är oftast okej i sina roller men i den här filmen så är hennes karaktär tok-osympatisk. Resten av filmen har ett mikroskopiskt manus och alldeles för lite dansscener (och för mycket snabba klipp i de som finns).
mapal99
2014-05-05
Bra film och man blir så glad av såna här filmer , feel good film helt enkelt :) snygga killar förvärrar det ju inte heller ;)
JimCarrey
2012-11-21
I den här filmen gäller inte vanliga regler. Ett danssteg kan förändra allt. Step up 2 the streets är en fullständigt psykotisk upplevelse.
Hokey
2012-08-20
Varför tycker folk att den här är bättre än orginal-step up? Jag tycker att handlingen har en bra utgångspunkt, men vändningarna känns helt omotiverade...hade tjejen bara berättat hur det låg till för sina streetspolare m fl så hade det inte behövt vara så dramatiskt. Det kändes krystat liksom. Dansscenerna är väl bra men det känns som att de verkligen ansträngt sig för att spetsa till dem genom annorlunda miljöer/förutsättningar, utan att göra koreografin särskilt mycket mer spännande. Jag tyckte liksom att den bästa dansen försiggick under senare delen av eftertexterna... Typ att få se Harry Shum Jr breaka loss var schysst, han syns på tok för lite i Glee!
vveronicaa
2012-08-16
Detta är filmen man följde med bäst i. Mycket bra dans och skådespel.
2012-04-16
Briana är söt och det är snygga dansscener men resen är bläää...
Eddydasilva
2012-01-10
Underbara dans scener fantastiskt gillade denna film starkast av alla, drogs in i filmen tycker den va riktigt fräck asså. Älskar dans!
Stan
2010-10-09
haha, coolingar i keps som viftar med armarna
Ngdawa
2010-09-30
grym musik, men filmen är lite..tråkig? är mycket runt omkring och inte så ycket fokusering på själva dansen. sista 15 minutrarna är extrema! mer sånt och filmens betyg skulle bli skyhögt! lite för mycket drama och frihetstal..