3.1

Step Up

Tyler Gage är en gatusmart ungdomsbrottsling som alltid verkar hamna i trubbel - denna gång efter att han och hans vänner förstört en massa saker i en aula på en skola. Han döms till samhällstjänst på skolan och vill i början inte ha någonting att göra med eleverna. Så möter han en vacker dansös som är beredd att ge honom en chans.

Originaltitel Step Up
Regissör Anne Fletcher
Manus Duane Adler, Melissa Rosenberg
Genre Drama, Kriminalare, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Channing Tatum, Jenna Dewan, Damaine Radcliff, De'Shawn Washington, Mario, Drew Sidora, Rachel Griffiths, Josh Henderson, Tim Lacatena, Alyson Stoner, Heavy D, Deirdre Lovejoy, Jane Beard, Richard Pelzman, Carlyncia S Peck, Anne Fletcher

Skapad 2019-12-08 av Anonym
Step Up handlar om Tyler Gage, en gatusmart ungdomsbrottsling som alltid verkar hamna i trubbel - denna gång efter att han och hans vänner förstört en massa saker i en aula på en skola. Han döms...   Läs mer »

2014-11-25
Filmen följer alla tråkiga ramar som finns uppsatta för traditionell film. Någonting går dåligt, sedan vänder allting och allt det dåliga glöms bort, poof, sedan kommer vändningen och vi påminns om det dåliga, för att slutligen återgå till allt det underbara igen. Här finns dock så mycket känsla och entuaism för att lura mig nästan hela vägen. 3-
spielmitmir
2014-09-24
Jag är svag för dansfilmer men denna sticker inte precis ut. Väldigt förutsägbart, men visst. Okej skådisar och ghetto-delen av storyn är väl egentligen inget fel på. Trist musik och ganska trist dans tycker jag dock. Går ju att göra så sjukt mycket coolare saker med break- och streetdance. Men okej, jag skulle kunna tänka mig att se om den någon gång och då måste det nog bli en trea. :)
karlmats
2014-06-22
Extremt förutsägbart och ett ganska tunt manus med överdrivna karaktärer som fattar cpiga beslut. Dessutom är varken Channing eller Jenna speciellt snygga så jag vet inte riktigt varför jag på nåt sätt gillar det här ändå. Blandningen ghetto/art school är ingenting nytt och jag blir ganska trött på hur man ofta driver storyn framåt genom att folk bara beter sig korkat. Men va fan, storyn om en asfaltsblomma som tar sig från skiten till nånting bättre är ju ganska lätt att lyckas med trots allt, och dansen är fin. En sån där film som lyckas med allt det lilla den företar sig utan att vara tillräckligt dålig på nåt för att man ska bli alltför irriterad. Jag överraskar mig själv och sätter en svag 3a, det är trots allt ganska harmlöst det här.
Catwalker
2012-12-07
nja, inte alls lika bra som ex "save the last dance". tkr mest skådespeleriet är konstigt, men det kanske bara är jag.. dialogen känns väldigt krystad, reaktionerna överdrivna och det känns inte alls som de är gangsta även om de försöker.. men gillar channing.
ziferN
2012-10-05
Fungerade att slötitta på framför tvn och filmen är faktiskt i överlag mysig att titta på, trots att jag inte gillar dans generellt, och storyn är så amerikansk och förutsägbar det kan bli. Gick dock som sagt att titta på!
oktan
2012-09-18
Så där äckligt smörig story så man mår illa. Men jag måste erkänna att man sitter och flinar framför TVn. Och så gillar jag dans, så den får en trea fast det egentligen borde vara en tvåa.
Hokey
2012-08-20
Inte i närheten lika magisk som exempelvis Dirty Dancing, men det är iaf kemi mellan huvudpersonerna och dansscenerna är bra. Jag gillar att de steg och rörelser de övar genom filmen sedan faktiskt är med i slutnumret. Själv tycker jag inte att Tatum är särskilt snygg men dansa kan han, och handlingen håller mestadels! Klart godkänd för att vara en dansfilm!
vveronicaa
2012-08-16
Dessa dans filmer är väldigt bra. Gillar mest step up 2 och 3 men denna är absolut värd att se om man gillar dans och kärlek
isabella1998
2012-05-04
Är en jättebra film om man gillar channing tatum och gillar dans.
yrkeschaufföre
2012-02-18
Fjantig historia men tjejen är söt.