2.5

Standing Still

Michael och Elise ska gifta sig. Deras vänner från high school och college samlas dagarna innan bröllopet i Los Angeles. Mitt i all stress dyker Michaels försupna pappa upp på tröskeln, vilket för upp förträngda minnen till ytan.

Originaltitel Standing Still
Regissör Matthew Cole Weiss
Manus Matthew Perniciarno, Timm Sharp
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Adam Garcia, Amy Adams, Mena Suvari, Melissa Sagemiller, Aaron Stanford, Jon Abrahams, Colin Hanks, Ethan Embry, James Van Der Beek, Lauren German, Xander Berkeley, Marnette Patterson, Roger Avary, James Duval

2021-10-07
Osympatisk film och osympatiska karaktärer. Känns förlegad även för en film ifrån 2005. Massor med skådespelare jag gillar men när deras karaktärer är så ointressanta och dialogen är så platt så finns det inte mycket dom kan göra. Jag tyckte nog inte om en enda karaktär öht. Det är inte genomuselt, det är bara inte bra.
KyLLo
2016-09-25
En intetsägande film om relationer till höger och vänster. Bygger mycket på att man gillar skådespelarna och för mig duger filmen bara till att ha på i bakgrunden medan jag arbetar med annat.
Scrapop
2015-12-27
Jäkligt låg klass på denna rulle alltså, filmen känns onödig på något sätt. Vill man se andra filmer i denna genre så bör man välja dom istället. Känns som om att filmen aldrig lyfter på något sätt utan tragglar bara på i samma fotspår rätt igenom...
jonbo
2008-09-29
Det här var ju inget vidare speciellt.
Eaa
2007-08-27
Funkade riktigt bra, underhållande och tidvis kreativa dialoger, hyfsat skådespeleri och inte allt för uppenbart. Samtliga konflikter gav en känsla av pincetthantering, man kom inte på något djupare plan även om det till en början gav sken till det. men ändå en riktigt bra rom-com utan den typiska kiss-och bajshumorn. Har dock ett påpekande kring beskrivningen här till höger; Vem var den alkoholiserade skådespelaren? Van Der Beek hade knappast någon betydande roll och han gick väl inte på college med de andra.
Bomkia
2007-05-05
Faktiskt helt ok rulle - kanske inget mästerverk, men relativt underhållande. 3a.
MrOscar
2006-10-18
Mena Suvari i all ära, men nej.... Det riktiga speciella med filmen tycker jag aldrig kom fram. Funkar inte för mig.
femhundratolv
2006-10-17
Denna filmen är inte det minsta speciell, men det är ju en genre som tilltalar mig. Och så blev jag väldigt glad över att se Mena Suvari. Hon är bra.
Karl_jv
2006-09-16
standardberättelse som passade mig ganska bra idag