2.4

Spookies

Några människor tar en fel väg när de är ute och åker och hamnar i ett mystiskt hus. En trollkarl bor därinne och behöver offra besökarna för att kunna ge sin flickvän evigt liv.

Originaltitel Spookies
Regissör Thomas Doran, Brendan Faulkner, Eugenie Joseph
Genre 80-tal, Skräck
Skådespelare Felix Ward, Dan Scott, Alec Nemser, Maria Pechukas

myslas
2021-06-25
Kunde lätt ha blivit ihågkommen som en av de absolut sämsta B-skräckisarna någonsin. Handlingen är skum, den är fylld med kass dialog, skådespelarna är på värsta amatörnivå och den innehåller pruttande monster. Men det finns mycket som är bra också. Make up och monsterdesign är ofta på högsta nivå och soundtracket är svinbra. Man kan inte kalla det för en bra film men den är väldigt underhållande. En sorts konstig mix av The return of the living dead och Hellraiser (som ju kom ut efter den här filmen).
menschenfeind
2014-12-18
Musiken är helt okej, men det är nog det enda. Skådespeleriet och klippningen är väl det sämsta.
idd
2013-12-19
Mer monster än i Starzinger!!
2013-09-22
Filmen i sig är helt obegriplig och får en etta på stört. Men det är effektfyllt till bredden med mängder av knasiga monster och annat trams, så ser man skräpet indelat i separata scener blir det trots allt en svag tvåa. Hade storyn suttit ihop i någon form kunde denna blivit rolig.
lavemagnus
2013-02-03
GÖRBRA!
DrJW
2012-08-05
Väldigt skum. De första delarna i början var lite obegripligt och rätt poänglös. Shyssta effekter och den har en viss potensial, men kunde ha gjorts så mycket bättre. En av de anledningar som jag kan gissa på varför den här inte lyckas så väl upp var för att filmen hade en hel del kreativa, ekonomiska och redigerings problem, så vissa delar var bara tvungen att göras om. Plus så verkar dem inte heller riktigt veta om handlingen skulle kretsas kring 13-åringen, människorna eller Trollkarlen´s flickvän. Fjärtande mumier, lol, den var braXD
craptastic
2011-07-01
Sjukt bra trots ologiken! Kanske en av de bästa monster rullarna från 80-talet? Iaf om man är ute efter grymma effekter och en massa massa monster.
dudson
2010-04-06
Grym skräckis!! Så mörk&trevlig) Skön och otäck stämmning i hela filmen! 80-talare när det är som Bäst....!!
flugautanlunga
2007-07-25
it could be vinegar, or poison!
malachi
2007-01-04
Klarar sig över bottenbetyg pga komiska inslag.