2.7

Spöket på Canterville

Ginny är allt annat än överförtjust över att behöva flytta med sin familj till England för att bo i Canterville slott, särskilt inte när hon upptäcker att myten om spöket av Canterville är sann- Sir Simon av Canterville existerar faktiskt. Nu börjar märkliga saker hända i slottet och såklart är det Ginny som blir anklagad för dem. Nu gäller det för Ginny att bevisa att Sir Simon faktiskt finns..

Originaltitel The Canterville Ghost
Regissör Sydney Macartney
Manus Robert Benedetti
Genre Komedi, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Neve Campbell, Patrick Stewart, Leslie Phillips, Joan Sims, Ciarán Fitzgerald, Donald Sinden, Cherie Lunghi, Edward Wiley, Daniel Betts, Raymond Pickard

2017-08-03
Det här är bra grejer.
Netza
2015-11-01
Spöket är filmens enda behållning.
Djason
2013-01-27
Stewart är mycket bra i denna film medans Neve Campbell är just Neve Campbell. Annars är detta en helt ok liten film.

2012-05-08
I lättaste och luftigaste laget, och tämligen barnslig, men Patrick Stewart är alltid sevärd.
Serenas
2012-03-09
Jag gillar verkligen Patrik i denna rulle. Alla andra gör sig liksom inte lika bra.
benjiboi
2011-07-07
Stewart gör den här filmen till vad den är. Knocked it out of the park så att säga.
pirrismurfen
2010-09-23
Älskar den här filmen
cpgrisen
2009-09-25
är filmen lika tråkig som boken?
Llamagirl
2008-01-17
Instämmer, han är mycket manlig.
JudasBock
2008-01-16
Ååååh, Patrick, en sån man! Jag vill ha honom i min tårta!