Spöke på semester

Amanuens Borgkrona får genom Stockholmsadvokaten Målbrott reda på att han är arvtagare till släktgodset Skumborg. Men Målbrott har inte rent mjöl i påsen och när slottets spöken också lägger sig i affären blir det riktigt invecklat.

Originaltitel Spöke på semester
Regissör Gösta Bernhard
Manus Stig Bergendorff, Gösta Bernhard
Genre 50-tal, Komedi
Skådespelare Stig Järrel, Sven Magnusson, Åke Fridell, Arne Källerud, Douglas Håge, Astrid Bodin, Irene Söderblom, Kai Gullmar, Georg Adelly, Ulla-Carin Rydén, David Erikson, Helga Brofeldt, Tom Walter, Birger Åsander

origC-J
2020-07-06
En av få faktiskt roliga crazy-komedier, mycket tack vare det absurda draget att Stockholms centrum givetvis blir vilda västern efter att man upptäckt guld där. Stig Järrel är sevärd dubbelt upp, men får hård konkurrens av Git Gays saloon-sångerska.
Albion
2020-04-18
Skojfrisk fars så det förslår. Sån't här ska bara inte fungera men det görs med en sådan stor glimt i ögat (kanske den största glimt i ögat jag upplevt) så att det går inte att värja sig för charmen mitt i tramsandet. Jag trycker dit en 3;a
Redheaded
2019-05-01
Själva filmen var sådär, men att få se Stig Järrel hångla upp sin egen dåvarande fru, Ingrid Backlin, var inte dumt! Hahaha. Småkul film annars.
kennert
2014-06-08
Det fanns några ljusa ögonblick.
DrVergerus
2014-06-02
Gösta Bernhard var en genialisk revymakare, men filmerna var inget vidare, vill jag mena. Skoj med presentation av Strindberg och de andra bakom kameran.
AlbinWesley
2014-06-02
Orkade inte riktigt fokusera hela filmen för den var fan dålig alltså. Faller väl framför allt usel humor och dåligt levererad dialog.