2.4

Splice

De framgångsrika genforskarna Clive och Elsa har specialiserat sig på att utvinna DNA från olika djur för att skapa helt nya varelser. Nu vill de använda mänskligt DNA för att skapa en hybrid som kommer revolutionera inom forskning och medicin. Men när läkemedelsföretaget som finansierar deras experiment förbjuder dem att göra detta går de under jorden med sitt arbete och riskerar sina karriärer för att töja på vetenskapens gränser lika mycket som för att stilla sin egen nyfikenhet och ambition.

Originaltitel Splice
Regissör Vincenzo Natali
Manus Vincenzo Natali, Antoinette Terry Bryant, Doug Taylor
Genre Thriller, Skräck, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Adrien Brody, Sarah Polley, Delphine Chanéac, Brandon McGibbon, Simona Maicanescu, David Hewlett, Abigail Chu
Betygsantal 2079

saggesaliv
2020-02-04
långt över förväntan. snyggt smink, intressant story från början till slut. 69/100
2018-01-01
Nja, vet inte vad jag säga eller skriva!!!
Tatty
2016-01-04
Vilken ovanligt och lite skum film men ändå så intressant ända från början till slutet. Dålig var den inte iallafall!
Rele
2016-01-01
En dålig film. Jag ger en etta.
Ima_Tree
2015-10-19
Provocerande usel smörja.
2015-01-05
Vad denna Sci-i-thriller kommer sluta upp är inte svårt att inse rätt snabbt in i handlingen vilket gör resan intressantare än målet. Detta är inget mästerverk till film men den kommer med stabila insater från skådespelare och regissör och har en historia som då och då väcker tankar. För mig var detta en skön och annorlunda resan för min hjärna då jag nuförtiden ytterst sällan tar mig an denna genre.
xpor
2014-12-04
Bra början, mitt och sedan bara enorm besvikelse.
jonsu
2014-11-05
En film som har lagt sig i minnet. Vissa brister har den kanske men underhållande var den och minst sagt speciell. Slutet var väl inte så fruktansvärd som de flesta tycker.
craptastic
2014-07-08
Oj vilken dum film.
AlbinWesley
2014-05-28
Ganska vansinnigt, högst obehaglig. Flera intressanta teman och eventuella metaforer. En del fina dramaturgiska stilgrepp också förresten, upprepningar, dubbleringar etc. Gillades starkt.