2.1

Spiral: From the Legacy of Saw

Ett sadistiskt geni skapar sin egen form av rättvisa i "Spiral: From the Legacy of Saw". I skuggan av den högaktade polisveteranen, tar kommissarie Ezekiel ”Zeke” Banks och hans oerfarna partner ansvar för utredningen på flera otäcka mord som påminner om stadens rysliga förflutna. Oavsiktligt fångad i ett alltmer förvirrande mysterium befinner sig Zeke plötsligt mitt i mördarens makabra och sjuka spel.

Originaltitel Spiral: From the Book of Saw
Alternativ titel Saw 9
Regissör Darren Lynn Bousman
Manus Josh Stolberg, Pete Goldfinger
Genre Kriminalare, Thriller, Skräck, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Chris Rock, Samuel L Jackson, Max Minghella, Marisol Nichols, Zoie Palmer, Genelle Williams, Nazneen Contractor, Dan Petronijevic, KC Collins, Morgan David Jones, Edie Inksetter, Ali Johnson, Leila Leigh, Christopher Tai, John Tokatlidis, Frank Licari, Josh Stolberg

Manickplay
2022-01-16
Riktigt dåligt skådespeleri och väldigt förutsägbar. Chris Rock är ingen bra skådespelare tyvärr och passar definitivt inte in i rollen som ”seriös” polis. Han ska hålla sig till Stand-up. Det var inte svårt att lista ut slutet och det kändes mer som en B-film som försöker leva upp till något som den inte är. Det enda plusset var att den endast höll på i 1h 30m. Nu måste de väl ändå var slut på dessa uppföljare?
KyLLo
2022-01-09
Samma gamla visa som i andra Saw-uppföljare, men mer polisarbete än tortyrscener. En fördel förvisso, men stör mig på att det är så många upprepningar och att alla poliser tycks vara praktiskt taget lika korkade och tänka praktiskt taget likadant. Därför blir det väldigt förutsägbart. Önskar bara att de kan döda den här filmserien en gång för alla.
Spook
2021-10-23
Extremt förutsägbar...
Mr_AG
2021-10-22
Bra fällor, tråkig och förutsägbar twist
starsky
2021-10-18
Underhållande och värdig reboot men kopplingen till Jigsaw? Lite taget ut luften men jaja.
ekneB
2021-08-09
Missade tydligen det uppenbara i vem som var skurken, men det gör inget egentligen. Tortyrmaskinerna var bra och brutala som sig bör. Helt okej i sammanhanget, 3a
Starlette
2021-06-09
Alla Saw-filmer är ju underhållande, och långtifråm långtråkiga. Dock hade jag svårt att ta Chris Rock seriöst, skådespeleriet var sådär alltså. Förvånad att L. Jackson valde att medverka. Dock gör han sin roll bra. Men, och här blir det lite trist. Jag älskar att bli överraskad, filmer med en smart twist. Men här förstod jag tidigt vem som var mördaren. Visst, jag är lite smartare än gemene man, men detta var relativt enkelt. Gillade "val-tortyr-metoderna", de var äckliga och ångestfyllda.
sven_usling
2021-06-08
Detta var riktigt uselt. Skådespelarna är dåliga, speciellt Chris Rock sticker ut, spänningen är obefintlig och det enda i skräckväg som filmen kan erbjuda är dåliga jumpscares.
espresso.life
2021-06-04
Mycket svag, inte ens Chris Rock kan förbättra detta att detta är en dålig förutsägbar film :( Svag 2:a
PeterTheW
2021-06-03
Väntade mig lite mer av Bousman. Nu är det väl egentligen bara första Saw som på allvar är sevärd, men det här var nog ett litet lågvattenmärke. Kändes genomgående ganska menlös.