2.5

Spiral

En tillbakadragen telefonförsäljares torftiga sociala liv förändras till det bättre när han lär känna en annorlunda kollega. När han skissar på ett porträtt av denna dyker obehagliga minnen från det förflutna upp.

Originaltitel Spiral
Regissör Adam Green (I), Joel David Moore
Manus Jeremy Danial Boreing, Joel David Moore
Genre 2000-tal, Drama, Skräck, Thriller
Skådespelare Amber Tamblyn, Tricia Helfer, Annie Neal, Joel David Moore, Zachary Levi, David Muller, Ryan Chase

TheHorrorfan
2015-03-18
Kollade på den här för att den hade bra rating och för att den var kategoriserad som "Skräck". Lust att strypa den som skrev det. Det finns enbart "Drama" i den här filmen. Ett väldigt ointressant och händelselöst sådant.
ami86
2012-12-31
Segt sömnpiller. Totalt ointressant huvudperson.
Petrify
2010-07-25
Tråkig? Så här ska en film vara! Genial!
Lubb
2010-07-18
Dåliga skådespelarinsatser imo. Tråkig och dålig film!
Mark_us
2010-01-29
jag gillar verkligen denna. bra skådespelarinsatser och storyn är precis i min smak.. Skön liten touch med att "How do you tell the difference??" Vad är verkligheten liksom... Lite som i filmen "He was a quiet man", vilken jag också gillade. Introt i filmen är en aning segt, men det är på ett sätt bra eftersom man lär känna karaktärerna på ett väldigt grundligt sätt. Vilket sen i slutet visar sig vara en riktig cliff-hanger. Helt klart en film som jag skulle rekommendera om man gillar drama-thrillers.
amam
2008-07-30
Joel Moore är bra. Amber Tamblyn är rätt så okej. Regin var lite halvtaskig (särskilt den skakiga kamera scenen) men annars så var den faktiskt bra. Särskilt pga av just Joel Moore. Att den har Genren "Skräck" här på filmtipset är däremot väldigt konstigt. Den är inte en skräckis. Mer drama än nåt annat. En svag trea.
banco
2008-02-18
Nära en etta...
fejknick
2008-02-17
Joel Moore gör en mycket bra prestation. Filmen är sevärd.