2.5

Spikes gäng

Ute på prärien träffar tre rastlösa ynglingar på den härdade ärkebanditen Harry Spikes och tillsammans ger de sig ut på en brottsturné som sätter vilda västern i skräck. När pojkarna så småningom fått en rejäl prislapp kring halsen börjar Harry jaga dem istället för att hjälpa dem.

Originaltitel The Spikes Gang
Regissör Richard Fleischer
Manus Harriet Frank Jr, Irving Ravetch
Genre 70-tal, Western
Skådespelare Lee Marvin, Ron Howard, Charles Martin Smith, Arthur Hunnicutt, Gary Grimes, Don Fellows, Noah Beery Jr, Marc Smith (I)

dudson
2019-12-18
The Nerds Gang vore en bättre titel då dessa töntiga fjollor" - Howard bröderna är med. Lee går mest på rutin i sin valross muschee. Njee detta var fan ebarmligt segt.
DOKAN
2016-06-23
Underbare Lee är kassaskåpssäker i rollen som åldrad desperado som tar några snorungar under sina vingars beskydd. Tyvärr urartar filmen lite åt det tragiska hållet. Inspelad i Almeria (Spanien) men en tvättäkta amerikansk västern i utförandet.
ClintanTheKing
2013-12-06
Helt okej western med Lee Marvin. Däremot blev jag otroligt besviken på att flera platser och städer tycks ha stulits från Leones filmer.