3.3

Spider-Man: No Way Home

Filmen utspelas efter händelserna i Avengers Endgame. Spider-Man:s identitet har avslöjats och han ber Doctor Strange om hjälp. Farliga fiender från andra världar tvingar Spider-Man att möta sitt verkliga jag.

Originaltitel Spider-Man: No Way Home
Regissör Jon Watts
Manus Chris McKenna (II), Erik Sommers
Genre Drama, Komedi, Action, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Tom Holland (III), Zendaya, Jacob Batalon, Benedict Cumberbatch, J K Simmons, Jamie Foxx, Alfred Molina, Marisa Tomei, Tony Revolori, Jon Favreau, Willem Dafoe, Angourie Rice, Benedict Wong, Martin Starr, Hannibal Buress, Andrew Garfield, Tobey Maguire, Rhys Ifans, Thomas Haden Church, Charlie Cox

andmoreagain
2024-02-23
När fan ska det bli blasé och ute med dessa jävla Marvel-filmer? När ska framgångarna börja på att dala? När kan man börja andas igen? Det är här 100% totalt bortkastat med pengar och förmodligen talang.
Spomenka
2023-11-12
En film som försöker förvåna publiken, men som gör sina flexibla manövrar på ett sätt som är allt för igenkännbart. Jag tyckte den var bra och rätt rolig, till en början, men tröttnade innan filmen tog slut.
cristian81
2023-07-01
Action i 10min, sentimentalt i 10, action i 10, sentimentalt i 10 and so on. Det är helt OK men rätt segt och man önskar ju att filmen kunde klippts ned till 1h45. En svag 3a
2023-02-12
Spiderman-filmerna håller jämn kvalité och den här tredje känns inte som ett undantag. Det flirtas bra med gott om nostalgi.
Andreas_
2023-01-07
Den enda riktigt bra Marvel film som kom ut under 2021 faktiskt och den helt klart bästa spiderman film av tre filmer som nu kommit ut i MCU, regissören Jon Watts är tillbaka igen och har lyckats nu göra 3 väldigt bra spiderman filmer faktiskt, denna är dock den bästa och det är väl mest för att den är väldigt intressant gjord med Multiverse osv, Doctor Strange 2 filmen var ju inne på detta med Multiverse och att vi alla existerar i olika pararella universum som olika personer osv, så alla gamla spiderman skådisar är tillbaka som just spidermens från olika universum och hamnar här i ett och samma, så riktigt roligt att se Andrew Garfield och Tobey Maguire tillbaka och nu tillsammans med Tom Holland som tre olika spidermens som försöker stoppa ett nytt hot mot världen, för kan dom komma tillbaka så kan självklart alla ondingar från tidigare filmer också komma tillbaka, så mycket action utlovas så klart, så det blir även väldigt roligt att se Jamie Foxx, Alfred Molina, Thomas Hayden Church och Willem Dafoe tillbaka också, sen får vi glimpta Tom Hardy som Venom i en liten scen också, som sagt, spänning och mycket action utlovas och en film man ska se före Doctor Strange 2 men inte före dom övriga spiderman filmerna, det är ju lite grejen med hela MCU, alla serier och filmer hänger mer eller mindre ihop i en tidslinje som man ska se i rätt ordning för att man ska förstå allting på bästa sätt, här rekommenderar jag även att man ser alla dom gamla spiderman filmerna också innan för bästa upplevelse, finns ju tre stycken med Tobey Maguire och två stycken med Andrew Garfield, sen finns det även en liten scen där Daredevil dyker upp, så för att förstå vem Charlie Cox är och spelar så bör man även ha sett serien Daredevil innan denna film, sen såg jag denna hemma på tvn men gör sig garanterat bäst i en IMAX salong men har man missat den där som jag hade så är den ändå väldigt bra även hemma på Tvn, rekommederas om man gillar spiderman eller MCU alltså Disneys marvelfilmer/serier för övrigt, alla skådisar som är med är riktigt bra också, även JK Simmons, Marisa Tomei och Jon Faverau och Rhys Ifans, så helt klart värd att se, betyget blir en stark 4:a för detta underhållande spektakel.
Rune2000
2022-11-07
En av de bättre Marvelfilmerna där karaktärsutvecklingen går ofta före actionscenerna, även om dessa finns också. Visst bjuds vi på en hel del fan service, men jag tyckte att det gjordes värdigt. Det handlade inte om korta cameos där gamla karaktärer flimrade förbi i rutan. Istället arbetades dessa in i handlingen och gav mig mersmak för flera liknande crossovers. Hoppas att Marvel kan leverera några flera sådana överraskningar istället för Thor 4 och Doctor Strange 2.
apokalypze
2022-08-24
En film som lever mycket på fan service och nostalgikickar. De gamla Spindelmannen-filmerna var i ärlighetens namn inte felfria dom heller men med tanke på hur man upplevt MCU-rebooten hittills så känns de gamla spindlarna såväl som skurkarna som ett steg upp i kvalitet. De vävs måhända in i handlingen på ett ytterst ostigt vis men man kan ändå inte låta att dra på smilbanden lite när de dyker upp. Hollands spindelman får också för första gången uppleva riktig tragedi; något som tyvärr är ganska nedtonad överlag i MCU-universumet. Bortser man däremot från nämnda ljusglimtar så finns där i ärlighetens namn inte mycket kvar mer än en ganska så medioker upplevelse.
Zok
2022-05-05
Samma mall som alltid. Vilket inte imponerar på mig.
RichardEk
2022-05-01
Denna tredje film i den andra ’rebooten’ av Spindelmannen bjuder på mycket ögongodis. Det är helt enligt Marvelformulär 1A men det är snyggt och med ett sprudlande persongalleri (om än befolkat med serietidningsfigurer). Detta plus ett pärlband av roliga skämt och kommentarer är filmens styrka. Det som ger en bismak och som gör att jag tvekade mellan en trea och en fyra i betyg är att filmen genomsyras av en lite väl tillrättalagd moral med flera malplacerade snyftscener. Jo, Spindelmannen drivs ju av att vilja göra gott, men det behöver inte paketeras så melodramiskt som det gör här.
ekneB
2022-04-23
Den här iterationen av spiderman är utan tvekan den bästa. Jag blir berörd och rörd flera gånger när Tom Holland agerar vid dom djupare partierna och blir mer och mer övertygad om att hna är en framtida superstar. Roligt med multiversumstory där det faktiskt fungerar rakt igenom. Utanför Spiderman universumet är Dr. Strange fantastisk. Spiderman och Dr. Strange håller, för mig, uppe MCU!