3.4

Spider-Man: No Way Home

Filmen utspelas efter händelserna i Avengers Endgame. Spider-Man:s identitet har avslöjats och han ber Doctor Strange om hjälp. Farliga fiender från andra världar tvingar Spider-Man att möta sitt verkliga jag.

Originaltitel Spider-Man: No Way Home
Regissör Jon Watts
Manus Chris McKenna (II), Erik Sommers
Genre Drama, Komedi, Action, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Tom Holland (III), Zendaya, Jacob Batalon, Benedict Cumberbatch, J K Simmons, Jamie Foxx, Alfred Molina, Marisa Tomei, Tony Revolori, Jon Favreau, Willem Dafoe, Angourie Rice, Benedict Wong, Martin Starr, Hannibal Buress

Zok
2022-05-05
Samma mall som alltid. Vilket inte imponerar på mig.
RichardEk
2022-05-01
Denna tredje film i den andra ’rebooten’ av Spindelmannen bjuder på mycket ögongodis. Det är helt enligt Marvelformulär 1A men det är snyggt och med ett sprudlande persongalleri (om än befolkat med serietidningsfigurer). Detta plus ett pärlband av roliga skämt och kommentarer är filmens styrka. Det som ger en bismak och som gör att jag tvekade mellan en trea och en fyra i betyg är att filmen genomsyras av en lite väl tillrättalagd moral med flera malplacerade snyftscener. Jo, Spindelmannen drivs ju av att vilja göra gott, men det behöver inte paketeras så melodramiskt som det gör här.
ekneB
2022-04-23
Den här iterationen av spiderman är utan tvekan den bästa. Jag blir berörd och rörd flera gånger när Tom Holland agerar vid dom djupare partierna och blir mer och mer övertygad om att hna är en framtida superstar. Roligt med multiversumstory där det faktiskt fungerar rakt igenom. Utanför Spiderman universumet är Dr. Strange fantastisk. Spiderman och Dr. Strange håller, för mig, uppe MCU!
Hanness
2022-04-17
Positivt överraskad, en stark 3a i betyg.
ToddDowney
2022-04-08
Riktigt bra film, måste säga att detta är den bästa Spider-Man filmen någonsin i mitt tycke. Väldigt nära en 5a i betyg.
HerrNenne
2022-04-04
Riktigt bra, verkligen film-glädje för mig som lyckas med att höja ett stort antal andra filmer bara genom sin existens. Inte illa. Jag gillar inte lektionen i filmen, den funkar lika dåligt här som den gjort tidigare, men det var väl bara en tidsfråga.
quelnightmare
2022-03-23
Jag var orolig att detta skulle vara en lång film endast för fansen och Tom Hollands tredje solo-Spidey-utflykt tar med några bekanta ansikten till festen, men vi har sett allt förut.
Spook
2022-03-19
Ögonen tårades flera gånger, nära att ge den en 5:a.
Jockflake
2022-03-19
Stör mig så sjukt mycket på att de använder den urkorkade slut-twisten, från den förra filmen som utgångspunkt. Att Mysterio framade Spider man, borde ju inte funka för fem öre. Så sjukt många som borde komma till hans försvar. Tony Starks högra hand, änka och varenda Avenger typ mm etc? Denna korkade handling sänkte den förra filmen, och svärtar ner denna, som är en ganska sjyst film, med en hel del mysiga inslag.
2022-04-22
Nej tack, Spindelmannen och de andra töntiga superhjälte- filmerna är inget för mig. Visst, dessa filmer kan funka vid bakfylla, men jag dricker sälla nu för tiden, så bara nej...