1.3

Spice World

Spice Girls åker på turné, festar och sjunger.

Originaltitel Spice World
Regissör Bob Spiers
Manus Kim Fuller, Jamie Curtis
Genre Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Mel B, Emma Bunton, Melanie C, Geri Horner, Victoria Beckham, Richard Briers, George Wendt, Roger Moore, Alan Cumming, Jason Flemyng, Stephen Fry, Bob Geldof, Richard E Grant, Richard O'Brien (I), Barry Humphries, Hugh Laurie, Meat Loaf, Naoko Mori, Jennifer Saunders

Starkbröl
2024-04-02
En samling av trista, illa filmade och agerade sketcher. En cash grab skriven på en kladdig servett över en lunch? Ett internskämt som ingen satt stopp för och som till slut rymde? Vem vet. Fast den funkade säkert för dåtidens minderåriga fans, speciellt de i Storbritannien.
darkmist82
2024-01-14
Jag var ung när Spice Girls hade sin storhetstid på 1990-talet. Jag medger att jag tyckte de var rätt bra för att vara ett popband riktad till främst unga flickor. En del av deras musik är faktiskt charmiga, men när det gäller filmen är de inte några beatles. Filmen går ut på att vara så fånig som möjlig och det är nog meningen så vi kan få oss ett gott skratt. Gruppen är charmiga men de funkar bättre i sina musikvideos. Men sevärd om man inte ska ta filmen för seriös. Bob Spiers gjorde vad han kunde och ville underhålla och ett värdigt försök med tanke på att han regisserar dåtidens största tjej pop band.
2021-01-08
Har sett delar av den här film för längesen och det var rena dyngan, URK!!!
KalleB
2017-11-22
Känns inte som att filmen blev sämre än de tänkt sig. De borde dock kanske inte gjort den när de tänkt att den skulle bli så kass
Zingostar
2017-10-25
Denna film är till för endast Spice Girls fans i princip. Jag tycker ändå personligen att den är bra. För den tar sig själv inte seriöst överhuvudtaget. En del ganska roliga scener, och för alla fans till bandet bjuds det på många suveräna framträdanden av deras största hits. Med tidens tand kan jag tycka att filmen har blivit bättre av någon anledning. Men man måste nog ha lyssnat en del på bandets musik innan och ha ett intresse för tjejerna för att kunna njuta i fulla drag av filmen.
2015-05-01
Under Spice Girls storhetstid var jag tonåring och jag kan inte säga annat än att jag gillade musiken och sedan skadade det inte att de också var trevliga att titta på. Denna film är inte mycket till film och jag ser den inte heller som sådan. För mig var den mer en kul grej till gruppens fans och ett exempel på deras stora popularitet. Blir man megastor som artist går man också göra en fånig film. Det jag får ut mest av filmen är alla underbara skådespelare som här deltar. 2+
Kalasjnikaj
2015-01-28
Alltså så dålig så den blir bra.
nusse
2013-02-07
Åhhhhh typ den bästa filmen att se om man vill få nostalgi, när jag var runt 9 så var denna min favorit. den är så jävla kul :D
ziferN
2012-11-30
Haha, jag kommer ihåg när vi hade denna inspelad på VHS. Skit film för övrigt.
tilapia
2012-09-06
Jag erkänner: jag gillar Spice Girls-filmen. There, I said it. Och alla haters som påstår det här är världens sämsta film är ute och cyklar. Visst är den lite pajig men det är ju högst medvetet. Grym rollista också. Ett charmigt, glatt, knäppt sockerpiller: pop helt enkelt! Sammanfattningsvis: kan du acceptera Beatles-nonsensfilmerna så har du ingen anledning att rynka på näsan åt Spice World. Girl power!