Spelets regler

Den unge idealisten Henry Burton söker en förebild inom politiken att följa. Han fascineras av Jack Stanton, en guvernör från södern. Jack kämpar tillsammans med sin vackra hustru och sina trofasta medarbetare mot posten som demokratisk president. Snart inser dock Henry att hans illusioner om Jack har varit ganska barnsliga och naiva. Jack Stanton är nämligen en kvinnojägare med omåttlig sexdrift. Följden av detta blir såklart en hel del skandaler. Henry inser snart att han är indragen i ett stort politiskt spel.

Originaltitel Primary Colors
Regissör Mike Nichols
Manus Joe Klein, Elaine May
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare John Travolta, Maura Tierney, Billy Bob Thornton, Emma Thompson, Kathy Bates, Adrian Lester, Mykelti Williamson, Larry Hagman, Allison Janney

vitorm
2009-07-13
suverän, välgjord
sarsolina
2009-03-05
Helt klart en av de tråkigaste och sämsta filmerna jag sett! Otroligt dåligt och flummigt slut.
Totenkopf
2008-08-05
Kathy Bates gör mycket av filmen, annars tuffar det mest på i lite maklig takt.
KiXstacy
2008-03-09
Asså den verkade väldigt tilltalande, man jag var trött och somnade. Dock bra skådespelare, och bra insatser. Dock inte bra som drama, och ganska trist som komedi. Men ändå... nånting... lockade... kanske Emma Thompson och Kathy Bates...
jimmyringo
2008-03-09
En film som kan stoltsera med ett väldigt smart och fyndigt manus. Här har Joe Klein och Elaine May gjort ett utmärkt jobb. Skådespeleriet är även mycket bra. John Travolta gör nog sin filmkarriärs bästa insats som guvernör Jack Stanton. Kathy Bates är även bra som den lite galne Libby Holden. En väldigt sevärd film.
Trüffelschwein
2007-09-11
Njäe, okej.. men njäe, inte min typ av film.
Luciphere
2007-09-09
Första halvan är både träffsäker och humoristisk. Tyvärr tappar filmen sin skärpa under andra halvan vilken följaktligen inte alls känns lika vass. Dessutom blir det lite väl långdraget med nästan två och en halv timmes speltid. Travolta och Thornton är som alltid super! Även coolt att "Dallas-J.R." är med.
NoWireHangers
2007-09-09
Filmen i sig är inte så märkvärdig men Travolta och i Synnerhet Kathy Bates är bra.
thegoodold
2007-09-09
Började titta på den här filmen men gav upp väldigt tidigt eftersom det var den sliskigaste jävla äckelskitfilmen jag någonsin lagt mina ögon på. Fy helvete! UNDVIK!
Jarl
2007-08-07
Varför vill jag se om denna efter hela tiden. Har svårt att förstå varför jag gillar den så mycket.