2.4

Spectral

Övernaturliga krafter ödelägger en krigshärjad europeisk stad. En ingenjör och en elitstyrka måste försöka stoppa dem.

Originaltitel Spectral
Regissör Nic Mathieu
Manus George Nolfi
Genre Action, Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare James Badge Dale, Emily Mortimer, Bruce Greenwood, Max Martini, Cory Hardrict, Clayne Crawford, Gonzalo Menendez, Ursula Parker, Aaron Serban, Dylan Smith (I), Louis Ozawa Changchien, Jimmy Akingbola, Ryan Robbins, Stephen Root, Philip Bulcock

Robkiller
2018-09-18
Spökaction som fungerar helt ok, även om det är mer action än vettig handling. Men helt klart underhållande.
Jockflake
2018-08-25
Ganska ok underhållning, men spårar ut ordentligt. Svag 3'a.
Fäktaren
2017-12-15
Haha, ja..... vad ska man säga. Bra underhållningsvärde i alla fall.
BrutusBeefcake
2017-06-25
Som föregående talare, coola dräkter, tuffa vapen och snygga miljöer. Oväntat bra produktionsvärde, men så otroligt slätstruken och tråkig den är egentligen, speciellt de sista 30 minuterna. Men ändå hyfsat bra fram tills dess. (6+/15)
deswhip
2017-06-05
Coola dräkter, tuffa vapen och snygga miljöer. Jag tyckte filmen var rätt spännande första halvan innan man förstått riktigt vart det skulle ta vägen. Sen tappade filmen för mycket i realism när man tog MacGyver konceptet till en helt nya höjder!
MetalJukebox
2017-04-02
Snygga miljöer, men ganska tam och trist utveckling. Funkar en söndagmorgon när man inte orkar lämna sängen.
QuiNonStultus
2017-01-09
En knapp 2a. Otroligt och stolpigt, med karaktärer som inte håller (t ex en ingenjör som initialt inte vill jobba med vapen, för att 48 timmar senare producera future tech på löpande band medels blott drömmar och silvertejp). De första 30 min e tillräckligt bra för att undvika en 1a... Plus att dom faktiskt använder det moldaviska ordet för "spöke/momster" för ondingarna, vilket jag uppskattar..!
Skökskjuterska
2017-01-06
Finns en del visuellt att glädjas åt men i övrigt ack så dum och klichéfylld amerikansk militäraction.
Djason
2017-01-04
Cool idé som nästan håller hela vägen. Snygga effekter som får en att tänka på tv-spel. Emily Mortimer som är en duktig skådis har här en ganska otacksam roll känns det som.
Ima_Tree
2017-01-03
Trodde först att det skulle vara en serie och tänkte att den kunde va ok att slökolla på. Som film funkade det inte dock. Kändes lovande de första 20 minuterna men föll sedan väldigt platt.