2.1

Species

En grupp vetenskapsmän får i uppdrag att spåra upp Sil, en kvinna som är hälften människa och hälften utomjording. Sils uppgift på jorden är att para sig med en människa och skapa en nya ras, något som kan betyda slutet för mänskligheten.

Originaltitel Species
Regissör Roger Donaldson
Manus Dennis Feldman
Genre Action, Thriller, Skräck, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Natasha Henstridge, Ben Kingsley, Michael Madsen, Alfred Molina, Forest Whitaker, Marg Helgenberger, Michelle Williams, Whip Hubley, Richard Fancy, Gary Bullock, Anthony Guidera, Shirley Prestia, Marliese Schneider, Dana Hee

Zebulonm
2020-09-10
Helt okey.
Jamesa
2018-02-24
En av de där filmerna som var bra redan då den kom och håller fortfarande i konkurrensen av de andra i genren.
2018-01-01
Helt ok, finns sämre..
menschenfeind
2016-10-29
Trots aspirationerna är den verkligen ingen Alien. Högst ordinär och rätt oengagerande scifithriller, men bitvis hyfsat snygg och effekterna har åldrats med relativt mycket värdighet.
Engravadlax
2016-03-18
Inte så kass som jag trodde att den skulle vara. Kass dock. Whitaker är hur kul som helst.
dudson
2015-07-19
Tramsig O flamsig Schifi röra som endast var sevärd tack vare coolingen Michael madsen.
2014-11-04
En mycket underlig idé, att försöka göra nån sorts Alienplagiat och basera hela filmen på att visa ett par kvinnobröst. Här finns inga karaktärer, bihandlingar, huvudhandling eller häftiga effekter, bara den där brudens bröst hela tiden. Det finns bättre filmer om man vill se rymdmonster och bättre filmer om man vill se bröst.

2014-04-12
Til tross for hyggelige effekter og skuespillere får den en -2 p g a det usle manuset.
AlbinWesley
2014-03-19
Saknar mervärde och känns lite utdragen. I övrigt ok, bitvis bra.
Dreamink
2013-07-03
Stor besvikelse. Det som främst gör att filmen håller är de härliga skådespelarna som gör sitt bästa av det halvtaffliga manuset.