3.5

Special

Les lever ett vanligt liv och jobbar som en parkeringsvakt, till den dagen han går med i ett medicinsk experiment för anti-depressiva medel. En oväntad sidoeffekt av drogen leder till att Les blir övertygad att han fått övernaturliga krafter och måste sluta sitt jobb för hans nya kall i livet - den som superhjälte.

Originaltitel Special
Regissör Hal Haberman, Jeremy Passmore
Manus Hal Haberman, Jeremy Passmore
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Michael Rapaport, Paul Blackthorne, Josh Peck, Robert Baker, Jack Kehler, Alexandra Holden, Ian Bohen, Christopher Darga

gnolam
2013-05-14
Som en guide till att plocka indiefilmpoäng. Indieplinkmusik? Check. Grynig bild? Check. Skakig handkamera och stundtals märkliga kameravinklar? Check. Berättarröst? Check. Serietidningar? Check. Utdragna klipp på folk som går genom städer? Check. Och så fortsätter det.
meandermind
2013-03-23
Värdelös, pretentiös och har ett av de sämsta budskap jag har sett: behandla psyksjuka som mirakel och allt blir bra. Sugfilm!
RaketPojken
2011-08-17
mycket bra film
PeterTheW
2010-10-14
Riktigt härlig faktiskt...
andy_l
2010-06-07
börjar lovande men: usch. äckligt pretto. jättekort men samtidigt en film som aldrig vill ta slut pga utdragna scener som inte alls är gripande. jag älskar "långsamma" filmer men det här var bara tråkigt på nåt oförklarligt sätt. ger den ändå OK-betyg pga snyggt foto och några roliga scener.
tottemans
2010-04-01
Riktigt bra.
ninaemilia
2009-09-21
En liten, enkel film, som hade sina stunder. Visst ær det en bagatell, men tragiken ær stor och det ær ju egentligen en stor sak i ett bagatellformat.
Sussi
2009-07-09
Riktigt tragisk men ändå vacker på något sätt...
KonstapelFarva
2007-04-22
mycket bra. vill ha den till Drama/KOMEDI
judocalle
2007-04-06
Ville ha mer. Men annars ett härligt litet guldkorn