2.7

Spaden

Solveig försöker återlämna en lånad spade till väninnan Berit. Detta kommer att leda till en uppgörelse mellan de båda kvinnorna som har rötter långt tillbaka i tiden och handlar om en man som Berit då ville ha men som Solveig tog ifrån henne.

Originaltitel Spaden
Regissör Jens Jonsson
Manus Jens Jonsson
Genre 2000-tal, Kortfilm, Drama
Skådespelare Gunilla Nyroos, Marie Göranzon

AlbinWesley
2014-10-27
Ah, bra, kanske en aning konstlad känns det som, lite för utstuderad i sin estetik på nåt sätt, men likväl verkligen bra.
AddeColciago
2010-08-23
Bra skådespel och snyggt filmad, men ganska styltad handling.
kennert
2010-03-21
Tänk vad ett par goda skådespelare kan uträtta !!
abercrombie
2009-12-30
Väldigt snyggt foto men inte mycket mer
HerrArne
2008-03-11
Utmärkta insatser av Göranzon och Nyroos lyfter denna film med välkomponerade svartvita bilder.
vikaren
2007-02-20
Just eftersom detta inte är vanliga gamla tanter blir det klockrent. Även tanter har varit flickor.
djonipony
2005-06-05
usel! börjar as-pretto: svartvit (vilket iofs hela filmen är), dialoglös och långsam. äkta filmstudent som vill vara något. fortsättningen består av 2 gamla kärringar (ja, inga gulliga gamla tanter här inte) som diskuterar, tjafsar, jagar varandra och catfightas. gamla tanter har aldrig gjort sig bra på film och det funkar definitivt inte när hela rollistan består av just sådana.