3.3

Source Code

Militärpiloten Colter Stevens befinner sig på ett uppdrag han varken förstår eller frivilligt anmält sig till. Plötsligt vaknar han upp på ett pendeltåg på väg mot centrala Chicago. Mitt emot honom sitter en kvinna han aldrig tidigare sett och när han ser sin spegelbild tillhör den en främmande man. Några minuter senare sprängs tåget och alla passagerare dör. Stevens vaknar upp omtumlad och fastspänd i en mystisk kammare. Från en videoskärm beordrar en kvinna honom, utan vidare förklaring, att återvända till tåget och återuppleva den okända mannens sista åtta minuter i livet ? tills han lyckas identifiera bombmannen.

Originaltitel Source Code
Regissör Duncan Jones
Manus Ben Ripley
Genre Thriller, Science Fiction, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Jake Gyllenhaal, Michelle Monaghan, Vera Farmiga, Jeffrey Wright, Michael Arden, Cas Anvar, Russell Peters, Brent Skagford, Craig Thomas, Gordon Masten

Skapad 2019-12-15 av
Jag ger Source Code 3 av 5 möjliga. Source Code är en fartfylld och händelsefull actionfilm med en komplicerad handling som tar ett tag att förstå. \"Jake Gyllenhaal\" gör en hyfsat bra roll so...   Läs mer »

Tonti
2016-08-13
Helt okej.
Albion
2016-08-06
Lite mindtwistingo som duger gott som underhållning att titta på men förvänta er inga större känsloyttringar av den positiva sorten. Betyget blir en 3; a.

2016-08-01
Absolut inget dåligt utförande och hyfsat underhållande men enligt mig finns det väldigt få filmer som lyckas ro i land med alternativa tidslinjer och liknande. Stundtals blir det för ologiskt och det känns som ett ganska billigt sett att bygga en plot på.
den_vita_apan
2015-10-10
Helt ologisk, men jaja.
2015-01-07
Jag tyckte om den. Speltiden på runt 90 minuter fungerar också bra sett till handlingen med dess upprepande moment. Jag har inte känslan av att jag sett något fantastiskt utan mer känslan av att jag blivit underhållen av en fungerande film med duktiga skådespelare som jag tyckte om före filmen och som jag även efteråt gärna återvänder till. 3+

2014-11-26
Helt okej! Stark 2a i betyg!
stgurgel
2014-10-28
Någorlunda underhållande men ologisk och dum. Hatade dock inte slutet mer än nödvändigt. Är ju bara hans personliga fortsättning
okidoki
2014-09-24
Idiotisk handling, bra gjort.
oapelmo
2014-09-22
Gyllenhall klarar sig bra. Några existentiella teman utan att bli pretto.
Mikrooben
2014-09-22
Förvånandsvärd stark. Men den går inte riktigt hela vägen. Inte riktigt nyskapande och går inte eller särskilt djup eller övertygande.