Soul Men

Trots att det har gått 20 år sedan de senast pratade med varandra, går två soullegender med på att återförenas för att hedra en bandmedlem som nyligen avlidit.

Originaltitel Soul Men
Alternativ titel Cool Men
Regissör Malcolm D Lee
Manus Robert Ramsey, Matthew Stone
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Samuel L Jackson, Bernie Mac, Sharon Leal, Adam Herschman, Sean Hayes, Affion Crockett, Jennifer Coolidge, John Legend, Isaac Hayes, PJ Byrne, Mike Epps, Jackie Long, Fatso-Fasano, Ken Davitian, Vanessa del Rio, Sara Erikson

2017-08-23
Bernie Mac och Sam Jackson har bra kemi, men filmen lyfter inte direkt för det. För klyschigt och inte riktigt min typ av humor. Har dock sin charm bitvis.
JanneN
2013-09-01
En helt underbar film. Rolig, härlig musik och mycket annat. Samuel L Jackson tillsammans med standup komikern Bernie Mac är ett otroligt bra par i den här filmen. Högsta betyg - SJÄLVKLART!
hickclub
2013-05-02
Samuel L Jackson väger klart upp filmen, i övrigt tyckte jag inte den var något märkvärdigt. Typisk amerikansk komedi.
jonbo
2010-11-03
Förvånansvärt underhållande o charmig.
setterwall
2010-07-15
Inte så jätterolig men gjord med mycket hjärta. Det märks och det kan man komma långt med. Utan hjärta hade den antagligen inte varit bättre än en etta.
SHAAWW
2010-07-07
Såg den igår och det det var inget speciellt men den var ganska rolig..
Amx
2010-01-10
Jävligt soft komedi. Gillade Sverige-referensen också :)
KillerPutte
2009-08-14
(rek.2) Efter några minuter lutade jag mig bakåt i soffan och hade förhoppningar om en hyfsad komedi. Tji fick jag. Skratten uteblir och istället överöser regissören mig med ständiga triumferande scener och fanfarer så att jag tillslut storknar. Varför skall majoriteten av amerikanska filmer följa detta slaviska upplägg; en massa svackor som sedan följs av triumferande moraliska och sentimentala tal för att sedan mynna ut i en crescendo av lycka och framgång? Usch!
eluned
2009-06-29
Jag måste ge den en fyra. En svag sådan , men likväl en fyra. Blev mycket överraskad över hur rolig den faktiskt var. Bernie Mac avslutade sin filmkarriär med bravur!
Kines
2009-06-23
Där kom den, filmen som ger en beskrivning av vårt svenska ord "lagom". För det var vad den var - varken mer eller mindre. Lagom trevlig story, lagom mycket humor, lagom, lagom, lagom... Mellan raderna smög det sig in några sköna flirtar med gamla goa Blues Brothers, även det på ett... ja, lagom sätt. Det enda som inte var lagom var min förvåning över hur bra Jackson funkade för rollen, en klar överraskning.