2.4

What We Become

Historien kretsar kring en familj som tvingas till det yttersta för att undkomma levande när ett mystiskt virus sprider sig i staden.

Originaltitel Sorgenfri
Regissör Bo Mikkelsen
Manus Bo Mikkelsen
Genre 2010-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Benjamin Engell, Troels Lyby, Mille Dinesen, Ella Solgaard, Marie Hammer Boda, Mikael Birkkjær, Therese Damsgaard, Diana Axelsen, Rita Angela, Simon Papousek, Kristian Halken, Laura Bro, Reimer Bo Christiansen, Trine Sick

vonadel
2022-02-28
Var ett litet tag sedan jag såg den, och har försvunnit en del från mitt medvetande vilket inte brukar vara ett så bra tecken. Men, gav den medel iaf. För mig att den var ganska välspelad ändå. Danskarna är ganska bra på det där med film. 5/10
Robkiller
2022-01-25
Danska zombies. Rätt seg, tar sig väl lite efter en timme eller så. Men var det något att se här, egentligen inte.
Hanness
2020-01-28
Inte bra, men bättre än väntat. Kul med en dansk zombiefilm.
TheHorrorfan
2019-03-27
Nja, sådär alltså. Snyggt gjord och var intressant till en viss början, men blir dessvärre ganska snabbt ointressant.
Engravadlax
2018-03-09
De døøøødes daaæeemre.
StureStenhög
2018-02-13
Lite kul med en dansk zombie-film, att få se en sådan här historia i skandinaviska miljöer kompenserar lite för att det är en historia som man har sett många gånger förut. Det är iaf hyfsat kompetent sett till förutsättningarna, och jag gillar att de fokuserar mer på människorna än på zombierna. De har också lyckats ganska bra med att skapa en apokalyptisk stämning. Men det går inte att komma ifrån att det är riktig standardrulle i genren, och ju längre det går, desto tydligare blir det att de inte har någon idé om vart de ska ta det här. Men nog fungerar det som underhållning för stunden. Stark tvåa
2017-11-12
Walking Dead goes to Denmark. Var kul att se just för att den var dansk. I övrigt finns inget som sticker ut, varken storymässigt eller visuellt.
Hengman
2017-08-27
Började bra. Sedan blev den sämre och sämre. Den korta speltiden kändes ganska lång. Se Vittra istället!
2017-07-02
Inte så mycket zombie-action och inte så mycket gore, men åtminstone mil bättre än de dussin-zombie-B-rullar som har överöst oss de senaste decennierna. Sorgenfri hamnar någonstans mellan NotLD (barrikaderingen) och 28 dagar senare (den apokalyptiska känslan), men når absolut inte samma klass som någon av dem. Egentligen inget nytt undersolen, och inte heller särskilt upphetsande, men den känns ändå rätt så fräsch. Vidare känns som att den inte når sina fulla potential - det hade gått att få ut så mycket mer av givna premisser. Betyget hamnar någonstans mellan två och tre. Det får nog bli en skitsvag trea. (7-/15)
Djason
2016-05-15
Bra dansk zombierulle med helt ok skådisar, det som stör mig mest är ju varför folk alltid ska vara så korkade på film. Gillar hur de lägger fram hur de danska myndigheterna agerar.