2.6

Son of God

En långfilm med rötterna i den prisbelönade miniserien 'The Bible'. Filmen fokuserar på Jesus Kristus, från hans födelse till korsfästelsen och återuppståndelsen.

Originaltitel Son of God
Regissör Christopher Spencer
Manus Richard Bedser, Christopher Spencer, Colin Swash, Nic Young
Genre Drama, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Diogo Morgado, Sebastian Knapp, Darwin Shaw, Joe Wredden, Amber Rose Revah, Roma Downey, Adrian Schiller, Greg Hicks, Paul Marc Davis, Matthew Gravelle, Said Bey, Paul Brightwell, Louise Delamere, Simon Kunz, Fraser Ayres, Andrew Brooke, Leila Mimmack

2016-08-13
I min mening en av de bättre filmbiografierna om Jesus som gjorts, åtminstone på senare år. Väldigt välspelat, snyggt filmat och snygga miljöer.
Jamesa
2016-05-23
Hyfsat bra Kristusfilm. Bitvis en hel del bra, men bitvis märkligt obiblisk. Det man retar sig på är bilden av Jesus som får reda på saker allteftersom.
England
2015-09-29
Den här "filmen" har extremt många brister, men den största torde ändå vara denne självgode hipsterkristus. Sicket skräp!
2015-04-23
Oväntat snygga miljöer och kostymer. Men däremot så saknar filmen helt och hållet dramaturgi. Filmen är inte gjord som en film där filmen ska engagera och skapa intresse. Filmen är gjord på ett sätt där den antar att man ska sitta i hänförd vördnad inför Jesus. Och det gör jag inte. Men som sagt, miljöer över förväntan och det hade fixat tvåan om inte sista 40 minutrarna varit så jävla tråkiga och utdragna. Det hade kunnat klarats av på 5...
DonJonas
2015-04-21
Synd att de pratar engelska.
lordsweden
2014-11-28
Bläää. Sagofiguren jesus film, nej tack.
Poker-Mange
2014-09-21
Oväntat välgjord rulle med No Name-skådisar. Funkar väl en regnig söndagseftermiddag men förvänta dig inga överraskningar, smarta vändningar eller fyndig dialog. Filmatisering om Jesus som följer Mall 1A. Solid tvåa.
Hallkatla
2014-06-11
Spoiler han dör i slutet.