2.6

Sommaren med Göran

Sommaren har knappt börjat när Göran blir dumpad av sin flickvän och dessutom trivs han inte på jobbet. Alla ska dessutom till Doddes midsommarfest på hans lyxiga sommarställe på västkusten. Alla utom Göran. Görans kompis Alex är förstås bjuden men måste vakta sin flickväns nakenhund Tingeling under midsommarhelgen. Efter viss övertalning seglar i alla fall Göran, Alex och Tingeling ut i skärgården mot Doddes sommarställe. En våt svensk midsommarhistoria tar sin början med jakten på den stora kärleken som lurar någonstans i vassen.

Originaltitel Sommaren med Göran
Alternativ titel A Midsummer Night's Party, A Midsummer of Love
Regissör Staffan Lindberg
Manus Peter Magnusson (II)
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Peter Magnusson (II), Mirja Turestedt, David Hellenius, Moa Gammel, Dan Ekborg, Peter Dalle, Alexandra Rapaport, Christine Meltzer, Ruth Vega Fernandez, Tanja Lorentzon, Niklas Engdahl, Carl Ingemarsson Stjernlöf

2022-03-24
Några skratt här och där, men annars som förväntat. Alltså fånigt, förutsägbart och enligt mallen. Humorn består mest av pinsamheter, vilket blir rätt långrandigt efterhand. Dan Ekborg lyfter givetvis alla filmer han är med i, och även här har han de bästa bitarna. Men min snart 15 år gamla förutfattade mening om att Peter Magnusson är Sveriges egna Adam Sandler känns härmed tämligen bekräftad.
picklessmulan
2018-11-10
Stundtlas rolig Komedi som ibland spelar över.
Ghostface
2018-08-04
Trötta klyschiga sketcher som görs på samma sätt som visats så många gånger tidigare i kategorin undermåliga svenska komedier.
Nalleman
2018-04-04
Jomen den går allt att se med viss behållning.
fridenpaden
2017-10-08
Jag rider nog nu på en Magnusson-våg. Har inte sett så mycket tidigare men tycker han är jäkligt skön. Den här filmen har några missar men jag gillar den ändå.
2017-09-29
Den här sortens svenskhumor är så jävla sorglig som ofta finns i svenskkomedi och jag klarar inte detta. Det är stel, tråkig och den svenska skuggan lyser igenom allt och gör allt tråkigt!
Tatty
2015-07-25
Okej, rolig och knäpp film.
Suckram99
2015-03-29
Feelgood!
CodeRed
2015-01-11
Svenskar kan verkligen inte göra film, skådisarna är så dåliga i Sverige så man vill gråta! Finns inget flow eller naturligt i skådespeleriet i sverige! Bara ta Persbrandt som exempel, en dramaten produkt som gör sig fruktansvärt dålig på film samma sak i denna film, skådisarna hör hemma på teatern!!!! Detta är teatralisk buskis!!! Första halvan är heelt katastrofalt dålig, den får -1 i betyg andra halvan får en svag svag 2:a. Detta är verkligen ingen film jag rekommenderar! När ska svenskarn lära sig av våra grannar danskarna hur man gör film!!! Ett ex. till Mads Mikkelsen vs. Persbrandt och det blir knockout seger för Mikkelsen!!!
2014-12-30
Det är lite tragiskt när man inser att svensk film för mig har blivit något exotiskt och ovanligt. Den kvalitétsbrist som svensk film ofta uppvisar har gjort att man hellre väljer film från flertalet andra länder innan man ens överväger att ta sig an en svensk film. När det då dyker upp en film som detta som inte är kass så överraskas man över den närhet man känner när man hör det svenska språket och att filmen får en att känna något som i detta fallet är glädje och att bli underhållen. 3+