2.3

Something Weird

Mitchell råkar ut för en olycka när han försöker rädda en vän från en nerfallen högspännings kabel på jobbet. Han upptäcker rätt snabbt efter att han vakant på sjukhuset att han har utvecklat ESP, men han har även bränt sönder sitt ansikte så mycket att läkarna inte kan göra något för att förbättra det. Han börjar jobba som spåman, men döljer sitt sönderbrända ansikte bakom en mask för att inte skrämma bort sina kunder. En dag så blir han erbjuden av en häxa, att om han blir hennes älskare så ska han få tillbacks sitt ansikte. Samtidigt så drar en våg av brutala mord på kvinnor över staden och Mitchell blir tillfrågad av polisen att försöka gripa mördaren med hjälp av sin nya vunna ESP.

Originaltitel Something Weird
Alternativ titel The Eerie World of Dr. Jordan
Regissör Herschell Gordon Lewis
Manus James F Hurley
Genre 60-tal, Skräck
Skådespelare Tony McCabe, Elizabeth Lee, William Brooker, Mudite Arums, Ted Heil, Lawrence J Aberwood, Larry Wellington

johan93
2019-03-13
Den lever verkligen upp till sin titel, konstig stämning genom hela filmen, men det behöver inte vara något negativt enligt min mening i alla fall
Docklands
2004-11-14
Sämsta av Lewis jag sett, ingen höjdare det här inte