3.3

Somers Town

Tonårige Tomo drar till London eftersom han inte har något att göra i Nottingham. Där möter han polske Marek, som inte heller har något att göra när hans pappa jobbar på dagarna. Vänskap uppstår.

Originaltitel Somers Town
Regissör Shane Meadows
Manus Paul Fraser
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Thomas Turgoose, Katie Dickie, Piotr Jagiello, Ireneusz Czop, Perry Benson, Elisa Lasowski

Skapad 2019-11-10 av Andy_B
Somers Town är bara 75 minuter lång. Den är med andra ord en bra motsats till hävdandet att bra filmer på senare tid har blivit längre och längre. För det var länge sedan jag fått så många...   Läs mer »

ASSFACE
2018-07-09
Hade cirka noll förväntningar, med det visade sig vara en riktigt fin film. Bra karaktärer och härliga dialoger.
2017-11-29
Påminner mig en del om This is England, vilket kan förklaras med att det är samma regissör. Den här är mer som en familjefilm och svart-vit. Sevärd och lättittad, men jag tycker väl inte riktigt att den berör. När jag ser det svart-vita omslaget med tåget i bakgrunden får jag för mig att det är en annan typ av film, mörkare och dystrare.

2013-05-20
mycket bra film - nästan 4a
erik.p
2012-06-24
Sådär, fattar t.ex. inte vitsen med svartvitt. Duktiga skådisar. Rätt kort och tyvärr lite meningslös.
perrrvo
2011-09-26
Lite trög och melankolisk, visserligen bra men hade kunnat vara bättre.
instabil
2011-09-02
Mest fin, lite poänglös. Ungefär som jag vill ha det.
altemark
2010-12-09
Modernt arbetarklassdrama möter banjomusiks-feelgood-indie och arbetarklassdramat förlorar.
LasVegas
2010-07-13
Jag ar kluven. Blev sa underhallen av filmen och min favorit engelska-grabb att jag maste satta en fyra. Vilka skadespelarinsatser! Men, vart ville filmen? Meningslos ar ett for starkt ord. Men kanske, hm, inte helt nodvandig att se. haha
neonljus
2010-03-26
Fanns vissa roliga stunder men allt som allt var filmen inte något speciellt.
richief
2010-03-18
satt å störde mig på tomo hela tiden så kunde inte uppskatta det bra i denna filmen, men nog är den fint gjord ändå även om den känns lite meningslös