1.9

Someone's Knocking at the Door

Ett par studenter bestämmer sig för att skapa en ny drog, dock så medför drogen en extrem bieffekt så att dem inte kan hålla koll på vad som är verklighet eller inte. Samitidgt som studenterna lider av sina bieffekter så dyker ett par våldtäktsmän/seriemördare upp från 70-talet och seriemördarna bestämmer sig för att utöva brutala, sexuella och våldsamma handlingar mot studenterna.

Originaltitel Someone's Knocking at the Door
Regissör Chad Ferrin
Manus Chad Ferrin, Roham Ghodsi, Rosie Roberts
Genre Komedi, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Noah Segan, Ezra Buzzington, Elina Madison, Jon Budinoff, Andrea Rueda

Kalkonhönan
2014-02-26
Gillade den inte alls, har större förväntningar på Unspeakable som Troma släppt!
JimCarrey
2013-01-17
Jag såg den här filmen för några år sen och orkade knappt se klart den ännu mindre betygsätta den. Nu föll det sig så att jag var tvungen att se om den i sällskap och jag måste säga att jag blev glatt överraskad. Det här är definitivt en kalkon, make no mistake, men den är också ganska underhållande i sin oförutsägbarhet. Man får känslan av att manuset skapats allt eftersom man spelar in filmen och som grindhouse-flört tycker jag den här filmen håller lika hög (eller låg) kvalité som Tarantino/rodriquez. Om filmens oförmåga att bestämma sig för om den behandlar spöken, zombies, demoner, eller freddy kreuger är positiv eller negativ är nog upp till var och en. Det är fascinerande olika nivå på scenerna. Den bästa scenen är utan tvekan den där en av ungdomarna får oväntat besök av en tjej han har en crush på och hans reaktion på hennes attire. Och med lite god vilja kanske t.ex. den fullständigt absurda begravningsscenens oerhört sökta och vid första anblick pinsamma personkemi kan ses som ett utslag av drogerna. Det finns 20 twists i den här filmen, det kanske man kan se som fånigt efter ett tag men själv tycker jag att det blir löjligt redan i mer erkända produktioner som butterfly effect eller mr nobody och jag väljer att ta den delen som en sarkasm över trenden. Klar trea till film som är läskigt dålig, (därför) hejdlöst rolig och bitvis riktigt bra.