2.6

Some Freaks

En charmig romans utvecklas mellan en pojke med ett öga och en överviktig flicka, men när hon förlorar sin vikt efter att ha gått på college, sätts deras förhållande på prov.

Originaltitel Some Freaks
Regissör Ian MacAllister McDonald
Manus Ian MacAllister McDonald
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Thomas Mann, Lily Mae Harrington, Ely Henry, Marin Ireland, Lachlan Buchanan, John Thorsen, Shannon Hartman, Matt Russell (II), Ryan Boudreau, Jonathan Fisher, Sylvia Kates, Devon Caraway, Brian Semel, Nikki Massoud, Stephen Thorne

KyLLo
2021-08-31
Ingen bra genrefilm. Dåligt skriven, trist story, dåligt berättad, ointressanta personer och dåliga skådespelare. Trots att jag såg den på en laglig filmtjänst verkade de ha laddat ner en bristfällig översättning av Emil P.W.S Holmgren som missade flera poänger. Å andra sidan är humorn inget vidare ändå. Musikarbetet var väl bra trots allt. Stark etta.
StureStenhög
2018-08-11
Jag skulle nog säga att den här filmens första halva fungerar bättre, men att dess andra halva är intressantare. Vi får en kärlekshistoria som är väldigt lite Hollywood, och det är alltid uppfriskande. Både Thomas Mann och Lily Mae Harrington är bra i sina roller, och framför allt är de bra tillsammans. Filmen är också inne och nosar på intressanta iakttagelser kring karaktärernas självbild, men den lyckas aldrig riktigt smasha in den. Istället virrar den med tiden allt mer bort sig rent berättarmässigt, vilket är lite frustrerande eftersom den har så mycket potential på det tematiska planet. Men det är ju också en debutfilm, så den här regissören kan förhoppningsvis putsa på ett och annat till nästa film