4.1

Som löven i Vallombrosa

En familj, fyra generationer, samlas i sommarhuset i skärgården. När ett år förflutit träffas de igen. Allt är sig likt, men under ytan är allt förändrat.

Originaltitel Som löven i Vallombrosa
Regissör Ulla Gottlieb, Torbjörn Ehrnvall
Manus Lars Norén
Genre Drama, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Peter Andersson, Erland Josephson, Suzanne Reuter, Krister Henriksson, Sten Ljunggren, Björn Granath, Marie Göranzon, Anna Ulrika Ericsson, Gerhard Hoberstorfer

NinaNinx
2016-12-08
Oj oj oj. Levde den här 1995... Mitt mest slitna VHS-band efter "Martinus - Människan och världsbilden" (och "In bed with Madonna" dessförinnan...) Psykologi. Älskar. Anna Ulrika Ericsson - TACK
andmoreagain
2014-07-24
Förvillande lik Hebriana men bättre på alla plan. Bättre skådespelare (som iofs kanske beror på regin), hemskare öden och roligare repliker…ja, man kan faktiskt bli engagerad och det är fan inte dåligt när det kommer till Norén och framförallt TV-teater. Peter Andersson gör verkligen en bra insats. Dekoren är skitusel men kameratekniskt blixtrar det till; speciellt i början av andra avsnittet då man växlar som besatt mellan två olika scener vilket jag tyckte fungerade jävligt bra. Som vanligt är det för mycket bökiga Norén-element som omöjliggör högre betyg men när Erland Josephson vrålar efter batterier till hörapparaten så blir jag lockad att sätta en fyra.
Salvation_Mind
2014-06-04
KyLLo
2014-06-01
Finns på SVT Öppet arkiv. Se min lista.
Mikka
2011-09-05
Var kan man få tag i den här?!