1.4

Sökarna 2 - Återkomsten

Jocke är angelägen om att börja om på nytt efter sitt fängelsestraff, men istället fritas han från fånganstalten av sin bror Matte och nära vän Josef. Trots sina hederliga avsikter och en hett efterlängtad återförening med sin stora kärlek Johanna är Jocke snart tillbaka i kriminalitetens ekorrhjul. Tillsammans med Matte och Josef rånar han en bank och gömmer pengarna ute i skogen. Nästa dag är dock pengarna borta... Denna film är också felaktigt känd som "Sökarna 2: Rebelz", ett filmprojekt som aldrig avslutades.

Originaltitel Sökarna: Återkomsten
Alternativ titel Sökarna 2 - Rebelz, (Sökarna) 2
Regissör Lena Koppel
Manus Liam Norberg, Mårten Skogman
Genre Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Liam Norberg, Mats Helin, Ray Jones IV, Thorsten Flinck, Johanna Sällström, Johan Wahlström, Reine Brynolfsson, Matti Berenett, Thomas Hedengran, Leif Andrée, Steve Aalam, Pia Green, Malou Hansson, Sofia Helin, Ken Ring, Martin Aliaga, Stina Ekblad, Bojan Westin, Valerio Amico, Rino Brezina, Tommy Sporrong, Peter Söderlund, Stella Stark

FabianBom
2010-10-01
tog minst 5-8år att göra filmen, då tycker man borde gjort bättre..... men man gjorde 2 filmer av detta material man hade.... sökarna 2 och blodsbröder.....illa... kass manus, dåligt skådespel, värdelös action
johanjaatinen
2010-07-06
1:an är så dålig att den blir bra, 2:an förblir dålig.
Martin_Sj
2009-12-12
Får "Blodsbröder" och "Sökarna" att framstå som väldigt bra filmer. Jag förstår varför Fridell hoppade av som regissör.
Fläskkäft
2008-11-02
De måste haft en extremt stram budget för det är känns mycket billigt. Med en filmkamera för hemmabruk blir kvalitéten därefter. Glöden och humorn från första filmen är som bortblåst, kvar är bara samma usla skådisar i detta totalt misslyckade försök till seriös action. Jag hade förväntat mig en ordentlig skrattfest men icke.
Dele
2008-10-16
Som helhet funkar det ju inte. Finns några intressanta ingredienser men det är ganska taffligt emallanåt, och hela filmen är ytterst ooriginell.
JoeDalton
2008-09-26
så nära en parodi man kan komma och fortfarande vara seriös.
Brucewayne
2008-08-08
Jocke går omkring och suckar och tycker synd om sig själv i en och halv timme. Svag 2a!
jimmy_dif
2008-07-27
dålig dålig riktigt dålig
Goirwei
2008-07-17
går ej att jämföra med 1:an
mr_magi
2008-07-16
manuset är helt ok, några skådespelarinsatser är dock skandalösa och filmen får en svag trea.