Society

Bill är orolig över att han är inte är som sin syster och sina föräldrar. De umgås med fint folk från ett högre samhällsskikt, medan Bill är lågmäld och har fötterna på jorden. Till och med hans flickvän är olik honom. Det går så långt att Bill misstänker att han håller på att bli galen. Är allt en stor konspiration?

Originaltitel Society
Regissör Brian Yuzna
Manus Woody Keith, Rick Fry
Genre Komedi, Skräck, 80-tal
Skådespelare Billy Warlock, Patrice Jennings, Evan Richards, Devin DeVasquez, Heidi Kozak Haddad, Ben Slack, Tim Bartell, Charles Lucia, Concetta D'Agnese, Brian Bremer, Ben Meyerson, Maria Claire, Conan Yuzna, Pamela Matheson, Jason Williams

henrikj
2020-11-01
Slutscenen är minst sagt spektakulär.
2019-05-19
Ja jävlar vilken sinnes-sjuk film upplevelse. Makabert är bara förnamnet. Filmen levererar verkligen både stark samhälls kritik samt humor i en skön blandning. Sen tappar den heller aldrig styrfart då man nästlas in i själva handlingen på ett schysst sätt. Den sista halvtimmen var obskyrt magstark#) 3+
BrutusBeefcake
2017-12-21
Det finns inte många saker som är bättre än filmer om hemliga sexsekter för rikingar. Eller jo, när Bryan Yuzna så höjs det nog ett nivå till. Roligt och träffsäkert med skön body horror framåt slutet. Briljant! Sedan så kan jag inte sluta tänka på Rob Lowe när jag ser Billy Warlock och det är ju definitivt inte någon nackdel. (11-/15)
LundstedtJ958
2017-02-20
Jag är helt mållös.
myslas
2017-01-20
Väldigt skum men bra samhällskritisk skräckkomedi. Sista tredjedelen är lysande.
Daed
2016-10-01
Weird, men underhållande.
sunvalley
2016-01-03
Sista tjugo minuterna är helt galna! Lyckad samhällskritisk äckelfilm.
Salvation_Mind
2014-07-20
Vilken härlig liten pärla, bara lite mera substans, lite mer mysticism, ett snäpp mindre fånigt. Man missar tyvärr inget grundläggande för mänskligheten om man inte ser denna film så det är en underhållande 4a i betyg, kanske tom en låg fyra men gillar verkligen känslan i filmen.
Dutch
2014-03-13
En bortglömd pärla skulle jag tro att detta är.
Kriffot
2013-10-27
Hyfsat trevlig, men lite väl tramsigt i slutet. Riktigt hemsk 80-talskläder visas upp på löpande band. Överklassen porträtteras på ett trovärdigt sätt!