2.4

Snuten i 87:e

Staden Boston utsätts för utpressning. Personer på höga poster ska mördas om inte utpressarens krav uppfylls. Det blir 87:e polisdistriktet som får ta jobbet att fånga utpressaren.

Originaltitel Fuzz
Regissör Richard A Colla
Manus Evan Hunter
Genre 70-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Burt Reynolds, Raquel Welch, Charles Martin Smith, Jack Weston, Yul Brynner, Tom Skerritt

DOKAN
2023-03-22
Rätt vanvettig mix av Mash & Kojak. Många kända ansikten passerar revy vilket gör denna ganska misslyckade deckare ändå kul att kika på. R I P, Raquel!
ItalyErik
2022-10-07
Som andra påpekat: rörig film som försöker vara en hårdkokt thriller och en (flamsig) komedi på samma gång. Resultatet blir en soppa.
Fläskkäft
2014-07-22
Hade väntat mig något hårdkokt men det blev faktiskt mest flams och trams enligt mig. 70-tals stuket är skönt och musiken passar in men Burt är med alldeles för lite. Många kända ansikten där Raquel Welch är klart finast, jösses vilken snygg kvinna. Väldigt rörig innan vi får grepp om handlingen och sista halvan rycker den upp sig något men som helhet är jag besviken.
2013-03-26
Snutdeckare från 70-talet blir sällan fel, och jag ville ju gärna tycka om även den här. Tyvärr är det bara spretigt, gapigt och allmänt osammanhängande trots en skön grundstory med Brynner som skurk. Brynner själv är knappt med och detta föll tyvärr mest bara platt.
2012-03-04
Usel 70-tals kriminalare som inte erbjuder nått annat än tristess=(
barondecharlus
2010-11-30
Mer än okej! Som att se ett dubbellångt Hill Street Blues-avsnitt i 70-tals-miljö. Bara målarna och sovsäcksscenen blir lite väl cheesy. Samtliga skådespelare är bra, inte minst Reynolds.

2010-07-08
Snurrig men underhållande.
kanemura
2009-04-18
Mysig liten deckare! Jag tycker bra om Ed McBain så detta var roligt att se! Tom Skerritt bjuder på filmens bästa prestation om ni frågar mig :)
mugabe
2009-02-22
Rätt ok. Yul Brynner dominerar.
Bomkia
2006-07-05
Konstigt manus, men helt ok. Reynolds funkar och Welch är snygg.