Snusdosan

Lättsamt mysterium i vilket den genialiska äldre Miss Marple kallas in när en rik förtroendeman för en välgörenhetsorganisation mördas genom att någon lägger gift i hans snus. Välgörenhetsorganisationens arbete involverar att rehabilitera unga brottslingar genom att skicka dem till havet - och det är ombord ett fartyg som Miss Marple måste göra sin undersökning.

Originaltitel Murder Ahoy
Regissör George Pollock
Manus Jack Seddon, David Pursall
Genre Komedi, Kriminalare, Mysterium, 60-tal
Skådespelare Margaret Rutherford, Lionel Jeffries, Charles 'Bud' Tingwell, William Mervyn, Joan Benham, Stringer Davis, Nicholas Parsons, Miles Malleson

BROBJO
2013-02-10
Kan bara hålla med tidigare inlägg om Lionel Jeffries, underbart ledmotiv och fäcktningsscenen. stark trea/svag fyra.
TheMockTurtle
2012-08-11
Egentligen en ordinär trea, men efter den fantastiska fäktningsscenen var jag tvungen att höja till en fyra.
Pärlemor
2010-07-24
Sverige hade Julia Caesar och England hade Margaret Rutherford, båda erfarna scenrävar om tog ut svängarna även om historierna kanske är lite tunna ibland. Men Snusdosan är verkligen rolig att se, och Lionel Jeffries passar utmärkt som officer i The Royal Navy. DVDn hamnar på favorithyllan för "återseende" en regnig dag en annat år . :-)
apmannen
2006-10-28
Bästa ledmotivet jag hört på eoner.
Jexxie
2006-07-27
som vanligt charmig
CinemaniaC
2005-05-21
Bra Marple-film med perfekt roll av Lionel Jeffries som den besynnerlige kaptenen.
seriost
2004-12-29
Gillar ju poirot lite mer, men ändå ganska bra.
Redwood
2004-04-19
Agatha Christie-filmatiseringar är alltid bra även om de nyare är bättre.